Quote from Lisa Bringhed on 10 January 2013, 10:36Jag vill också vara väl förbredd, men pga en fraktur i högerfoten 1/5 blev min IM-förberedelse som följer
1/5-17/8
25 mil löpning (total löpvila 2/5-början på juli)
400 mil cykel1/1-17/8
90 mil löpning
526 mil cykelJag nådde trots detta min målsättni
Jag vill också vara väl förbredd, men pga en fraktur i högerfoten 1/5 blev min IM-förberedelse som följer
1/5-17/8
25 mil löpning (total löpvila 2/5-början på juli)
400 mil cykel
1/1-17/8
90 mil löpning
526 mil cykel
Jag nådde trots detta min målsättni
Quote from Funbeat user on 10 January 2013, 10:53... ehrm, okrå.. jag kanske cyklade 300-400 mil innan 😉
Men det gör inte mindre ont att springa, bara för att man cykeltränat innan.. det kan jag garantera! Men att löpträna 5 ggr och inte träna någonting annat, det blir en utmaning som heter duga om ma
... ehrm, okrå.. jag kanske cyklade 300-400 mil innan 😉
Men det gör inte mindre ont att springa, bara för att man cykeltränat innan.. det kan jag garantera! Men att löpträna 5 ggr och inte träna någonting annat, det blir en utmaning som heter duga om ma
Quote from Funbeat user on 10 January 2013, 11:03När jag sprang Lidingöloppet för drygt tre år sen hade jag väl knappt tio löpmil i benen (detta var innan jag hade börjat springa på riktigt), men jag lufsade runt på 3,36 och var nöjd med min insats. Det är jag fortfarande men jag skulle vilja göra om de
När jag sprang Lidingöloppet för drygt tre år sen hade jag väl knappt tio löpmil i benen (detta var innan jag hade börjat springa på riktigt), men jag lufsade runt på 3,36 och var nöjd med min insats. Det är jag fortfarande men jag skulle vilja göra om de
Quote from Funbeat user on 10 January 2013, 11:57Inget jag rekommenderar, men...
"A few years ago I ran the San Francisco marathon without training and finished it in 4 hours and 28 minutes."
http://andrewgertig.com/2011/01/how-to-hack-a-marathon-if-you-arent-a-runner/
Inget jag rekommenderar, men...
"A few years ago I ran the San Francisco marathon without training and finished it in 4 hours and 28 minutes."
http://andrewgertig.com/2011/01/how-to-hack-a-marathon-if-you-arent-a-runner/
Quote from Funbeat user on 10 January 2013, 13:09Mackan, du gör ett logiskt felslut när du utgår från att alla ställer upp i ett lopp för att prestera. Det går att anmäla sig och genomföra bara för sakens skull. Inte för att jag nånsin gjort det, men det går alldeles utmärkt.
Samtidigt så ligger det en
Mackan, du gör ett logiskt felslut när du utgår från att alla ställer upp i ett lopp för att prestera. Det går att anmäla sig och genomföra bara för sakens skull. Inte för att jag nånsin gjort det, men det går alldeles utmärkt.
Samtidigt så ligger det en
Quote from Funbeat user on 10 January 2013, 13:17Vill bara tillägga att vissa ställer upp i lopp för att det är trevligt också (som tillägg till att prestera eller genomföra). Och då ligger alltid avvägningen vid vilken träningsmängd innan man behöver ha för att det ska bli "trevligt" hela vägen (att de
Vill bara tillägga att vissa ställer upp i lopp för att det är trevligt också (som tillägg till att prestera eller genomföra). Och då ligger alltid avvägningen vid vilken träningsmängd innan man behöver ha för att det ska bli "trevligt" hela vägen (att de
Quote from Jonny Persson on 10 January 2013, 13:29"Mackan, du gör ett logiskt felslut när du utgår från att alla ställer upp i ett lopp för att prestera."
David: Du gör ett antagande om att jag utgår från det och det är felaktigt. Nej, jag är fullt medveten om att majoriteten av de som ställer upp inte
"Mackan, du gör ett logiskt felslut när du utgår från att alla ställer upp i ett lopp för att prestera."
David: Du gör ett antagande om att jag utgår från det och det är felaktigt. Nej, jag är fullt medveten om att majoriteten av de som ställer upp inte
Quote from Funbeat user on 10 January 2013, 13:52Mackan, jag håller med dig till stor del.
Vad jag är lite mot är det "strapatstänk" som i dagens motionärsvärld verkar finnas även för ganska måttliga prestationer. Nej, att småjogga sig genom ett maraton är ingen farlig strapats för en normalfrisk perso
Mackan, jag håller med dig till stor del.
Vad jag är lite mot är det "strapatstänk" som i dagens motionärsvärld verkar finnas även för ganska måttliga prestationer. Nej, att småjogga sig genom ett maraton är ingen farlig strapats för en normalfrisk perso
Quote from Jonny Persson on 10 January 2013, 14:03Ja vi är överens till stora delar Anders. Även om det för vissa faktiskt är en jätteprestation att ta sig runt en mara. Det finns en del riktiga hjältar som kämpat rejält för att ta sig dit.
Men något vi nog är helt överens om är att det måste inte vara
Ja vi är överens till stora delar Anders. Även om det för vissa faktiskt är en jätteprestation att ta sig runt en mara. Det finns en del riktiga hjältar som kämpat rejält för att ta sig dit.
Men något vi nog är helt överens om är att det måste inte vara
Quote from Funbeat user on 10 January 2013, 14:24400 eller 800 meter borde vara småjobbigt det också om man vill vinna.
400 eller 800 meter borde vara småjobbigt det också om man vill vinna.