Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVem kan hjälpa mig med...
You need to log in to create posts and topics.

...misstänkt löparknä??

Sjukgymnast, kiropraktor, massör, naprapat? Eller är det något jag kan fixa själv?

Försår inte vad det kommer av, då jag varken har bytt underlag, skor, milmängd per vecka eller nåt annat dumt.

Arne Hegerfors kan tipsa om hotell med transplantationsservice.

Jag fick mitt efter att ha tränat en längre period utan vad jag uppfattade som ökande eller på nåt annat sätt förändrat. Någon sa att muskeln mellan knät och höften förmodligen hade blivit förkortad eller stel och att nerven därför "skavde" över knäleden,

David, jag känner till Arnes och Patriks uttalanden, och visst handlade det om cyklister?

Tack Peter! Ska kolla upp länkarna.

> David, jag känner till Arnes och Patriks uttalanden, och visst handlade det om cyklister?

Uttalandet handlade om "utbyte av kroppsdelar". Jag har svårt att tänka mig att de som behärskar tekniken skulle begränsa sig till cyklister. 🙂

Sjukgymnast, kiropraktor, massör, naprapat?

Läkare.

Min nya husläkare - pris vare hon - skickade mig till en ortopedspeciallist, via rtg+MR, som sedan remitterade mig till SOL i Hbg för provning av inlägg.

Jag hade jätte ont i höfterna och var hos sjukgymnast som menade att det var början till löparknä. Hon gav mig flera övningar, bla den sista utav de länkarna som angivits här ovan. Den övnngen gav jätte bra resultat för min del och gjorde att smärtan fösv

Jag brukar rekommendera naprapater, dom är oftast jätteduktiga.

Jag hade börjat hos en naprapat.

Hoppas det ordnar sig, inge kul med ont.