Quote from Funbeat user on 26 June 2009, 22:57Som jag sa så är jag helt värdelös på filmrepliker. Att jag klarade Khartoum beror mest på att jag gissade att det syftade på hästen och så råkade jag ha boken i hyllan här hemma.
Fast som Humpe Bogart-fan så vet jag i alla fall att Riddarfalken från Ma
Som jag sa så är jag helt värdelös på filmrepliker. Att jag klarade Khartoum beror mest på att jag gissade att det syftade på hästen och så råkade jag ha boken i hyllan här hemma.
Fast som Humpe Bogart-fan så vet jag i alla fall att Riddarfalken från Ma
Quote from Funbeat user on 26 June 2009, 23:00Kollade direkt med tävlingsledningen å dom sa att det kanske kan finnas två rätta svar på gåtan ...å det där med Riddarfalken från Månkarbo..lät kanske inte så tokigt ...men dom vill inte uttala sig förrän alla anmälningarna kommit in typ....ehhhee..."Bee
Kollade direkt med tävlingsledningen å dom sa att det kanske kan finnas två rätta svar på gåtan ...å det där med Riddarfalken från Månkarbo..lät kanske inte så tokigt ...men dom vill inte uttala sig förrän alla anmälningarna kommit in typ....ehhhee..."Bee
Quote from Funbeat user on 26 June 2009, 23:27Kjell - en hyvens man!
Micke: det var inte den jag tänkte på utan en annan film med samma namn, se http://www.imdb.com/title/tt0022111/
Kjell - en hyvens man!
Micke: det var inte den jag tänkte på utan en annan film med samma namn, se http://www.imdb.com/title/tt0022111/
Quote from Funbeat user on 26 June 2009, 23:30Richard Arlen, Gene Alsace?
Richard Arlen, Gene Alsace?
Quote from Funbeat user on 26 June 2009, 23:45Men kan då ingen klara av detta så underbara mysteriet så att vi åter kan ägna oss åt var våra så älskade lilla jogging-dojor är tillverkade någonstans. Min magkänsla är i vilket fall som hellst att är dom tillverkade i Asien så är det nog inte helt rikti
Men kan då ingen klara av detta så underbara mysteriet så att vi åter kan ägna oss åt var våra så älskade lilla jogging-dojor är tillverkade någonstans. Min magkänsla är i vilket fall som hellst att är dom tillverkade i Asien så är det nog inte helt rikti
Quote from Funbeat user on 27 June 2009, 07:46Nyvaknad!
Nu blev det möjligen lite lättare. Dr Zjivago -> Boris Pasternak -> Boris Karloff = Frankenstein
Nyvaknad!
Nu blev det möjligen lite lättare. Dr Zjivago -> Boris Pasternak -> Boris Karloff = Frankenstein
Quote from Funbeat user on 27 June 2009, 10:17Kanonbra Micke.!!!..Underbar scen där monstret gör ett hemma-hos besök hos en blind man i skogen..."Micke...gooood...";)
Kanonbra Micke.!!!..Underbar scen där monstret gör ett hemma-hos besök hos en blind man i skogen..."Micke...gooood...";)
Quote from Funbeat user on 27 June 2009, 10:41Fan, jag kommer ju ihåg den scenen också. Hade nog tagit det om jag litat på betoningen i citatet. När det börjar snackas filmcitat snurrar alltid "Its ALIVE!" upp i skallen, tydligen på Kjell också.
I övrigt var jag ute och cyklade. This is not the end.
Fan, jag kommer ju ihåg den scenen också. Hade nog tagit det om jag litat på betoningen i citatet. När det börjar snackas filmcitat snurrar alltid "Its ALIVE!" upp i skallen, tydligen på Kjell också.
I övrigt var jag ute och cyklade. This is not the end.
Quote from Funbeat user on 27 June 2009, 22:36Kan man mindre än 75% av världens huvudstäder är man obildad och det är min högst ödmjuka åsikt 🙂
Kan man mindre än 75% av världens huvudstäder är man obildad och det är min högst ödmjuka åsikt 🙂
Quote from Funbeat user on 27 June 2009, 23:04Jag hade lite tur där med Karloff och Frankenstein. Det var ju inte så länge sedan som jag länkade in den här bilden till Funbeatarna i Singelgruppen när de hade svårt att para ihop sig med varandra:
BILD:http://proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt_32/268900
Jag hade lite tur där med Karloff och Frankenstein. Det var ju inte så länge sedan som jag länkade in den här bilden till Funbeatarna i Singelgruppen när de hade svårt att para ihop sig med varandra: