Quote from Guest on 13 May 2012, 16:17Hej! Har funderat en längre tid nu på att börja springa, har någon konstig föreställning att jag inte kan, klumpig...!? Efter att ha läst Jonas Coltings böcker (t+) är jag sugen på att köpa ett par vibram five fingers att starta min löparkarriär i 🙂 där
Hej! Har funderat en längre tid nu på att börja springa, har någon konstig föreställning att jag inte kan, klumpig...!? Efter att ha läst Jonas Coltings böcker (t+) är jag sugen på att köpa ett par vibram five fingers att starta min löparkarriär i 🙂 där
Quote from Camilla Höög on 13 May 2012, 16:27Det finns en grupp om barfotalöpning som du kan kika i:
http://www.funbeat.se/groups/overview.aspx?GroupID=1714Jag har själv sprungit ett par år med VFF Speed. Det tar några veckor att komma igång med dem så börja lugnt och försiktigt med korta sträckor
Det finns en grupp om barfotalöpning som du kan kika i:
http://www.funbeat.se/groups/overview.aspx?GroupID=1714
Jag har själv sprungit ett par år med VFF Speed. Det tar några veckor att komma igång med dem så börja lugnt och försiktigt med korta sträckor
Quote from Funbeat user on 13 May 2012, 16:27Hej!
Jag är själv toksåld på VFF och har använt dem både för löpning men också de flesta andra outdooraktiviteter jag roar mig med. Otroligt sköna "skor", som dock kräver en ganska lång tillvänjningsperiod om man är ovan vid den typen av löpning.
Har s
Hej!
Jag är själv toksåld på VFF och har använt dem både för löpning men också de flesta andra outdooraktiviteter jag roar mig med. Otroligt sköna "skor", som dock kräver en ganska lång tillvänjningsperiod om man är ovan vid den typen av löpning.
Har s
Quote from Lars Mörrby on 13 May 2012, 16:43Jag har 5 par Fivefingers och springer numer bara i Fivefingers eller barfota. Sprang Göteborgsvarvet 21km i Fivefingers förra året.
Träna mycket vader och börja försiktigt.
Jag har 5 par Fivefingers och springer numer bara i Fivefingers eller barfota. Sprang Göteborgsvarvet 21km i Fivefingers förra året.
Träna mycket vader och börja försiktigt.
Quote from Tini Kjellin on 13 May 2012, 17:15Jag kan bara falla in i hyllningskören och samtidigt komma med samma varning som alla andra. Börja försiktigt, mycket försiktigt. Första gången jag sprang i VFF (på löpband) kunde jag hålla på i tre minuter sedan fick jag kramp i vaderna. Därifrån tränade
Jag kan bara falla in i hyllningskören och samtidigt komma med samma varning som alla andra. Börja försiktigt, mycket försiktigt. Första gången jag sprang i VFF (på löpband) kunde jag hålla på i tre minuter sedan fick jag kramp i vaderna. Därifrån tränade
Quote from Funbeat user on 13 May 2012, 18:41Håller med tidigare om invänjningsperiod osv. Men en sak jag skulle vilja tillägga är att inte löpa för mycket på asfalt med dem. Jag har fått ganska ont på undersidan av fötterna vid längre sträckor asfalt, och det kan hänga i någon dag så känn efter hel
Håller med tidigare om invänjningsperiod osv. Men en sak jag skulle vilja tillägga är att inte löpa för mycket på asfalt med dem. Jag har fått ganska ont på undersidan av fötterna vid längre sträckor asfalt, och det kan hänga i någon dag så känn efter hel
Quote from Funbeat user on 13 May 2012, 18:52Skulle säga att kör VFF parallellt med dina gamla skor första säsongen och använd gärna VFF hemma och eller på jobbet - man kan aldrig börja för försiktigt med VFF...
Skulle säga att kör VFF parallellt med dina gamla skor första säsongen och använd gärna VFF hemma och eller på jobbet - man kan aldrig börja för försiktigt med VFF...
Quote from Funbeat user on 13 May 2012, 19:22Bara goda råd ovan.
Jag började med minimalistiska skor feb 2010 men har hela tiden hållt mej till aquasocks. Billigare så, bara 100-150:-/par. Bättre på vintern med bättre isolering och grepp. Däremot _för_ varma heta sommardagar.
Leta upp dom på http:
Bara goda råd ovan.
Jag började med minimalistiska skor feb 2010 men har hela tiden hållt mej till aquasocks. Billigare så, bara 100-150:-/par. Bättre på vintern med bättre isolering och grepp. Däremot _för_ varma heta sommardagar.
Leta upp dom på http:
Quote from Funbeat user on 13 May 2012, 21:23Som motvikt: Jag har aldrig testat men tycker att de är skit.
Som motvikt: Jag har aldrig testat men tycker att de är skit.
Quote from Camilla Höög on 13 May 2012, 22:04Hur kan du tycka att något är skit utan att ha testat? Det låter som en ganska godtycklig åsikt utan någon grund.
Hur kan du tycka att något är skit utan att ha testat? Det låter som en ganska godtycklig åsikt utan någon grund.