Quote from Funbeat user on 13 May 2012, 22:31Ja det kan tänkas. Men är man en tänkande människa kan man kanske spara sina 1300 kr och eventuellt överväga att jogga lite på gräs istället. Om man nu tvunget måste springa utan skor. Jag fattar verkligen inte grejen.
Ja det kan tänkas. Men är man en tänkande människa kan man kanske spara sina 1300 kr och eventuellt överväga att jogga lite på gräs istället. Om man nu tvunget måste springa utan skor. Jag fattar verkligen inte grejen.
Quote from Funbeat user on 13 May 2012, 22:35>>Jag fattar verkligen inte
Det är inget du bör skryta med...
>>Jag fattar verkligen inte
Det är inget du bör skryta med...
Quote from Funbeat user on 13 May 2012, 22:38Nähä.
Nähä.
Quote from Funbeat user on 13 May 2012, 22:41Jag har inte heller fattat grejen. Varför springer ni inte bara barfota istället, om ni nu prompt inte vill ha några skor på er?
Jag har inte heller fattat grejen. Varför springer ni inte bara barfota istället, om ni nu prompt inte vill ha några skor på er?
Quote from Funbeat user on 13 May 2012, 22:56Jag har sprungit i VFF i ett knappt år och klarar i dagsläget 15-20km utan problem. Men jag tycker faktiskt det är onödigt att börja med VFF om man är intresserad av att pröva på framfota/barfotalöpning. Aquasocks, som jag själv inte kände till när jag kö
Jag har sprungit i VFF i ett knappt år och klarar i dagsläget 15-20km utan problem. Men jag tycker faktiskt det är onödigt att börja med VFF om man är intresserad av att pröva på framfota/barfotalöpning. Aquasocks, som jag själv inte kände till när jag kö
Quote from Funbeat user on 13 May 2012, 23:31Finns några orsaker till varför VFF (förlåt, men nu klumpar jag ihop dom med Invisible shoes och andra ultraminimalistiska skor) är bättre än helt barfota - listan kan göras lång så fyll gärna på...
1) Helt barfota klarar en otränad fot på asfalt max ca2
Finns några orsaker till varför VFF (förlåt, men nu klumpar jag ihop dom med Invisible shoes och andra ultraminimalistiska skor) är bättre än helt barfota - listan kan göras lång så fyll gärna på...
1) Helt barfota klarar en otränad fot på asfalt max ca2
Quote from Funbeat user on 13 May 2012, 23:42De har alltså samma fördelar som ett par vanliga skor, med den lilla nackdelen att man måste lägga åtskilliga timmar på att vänja sig vid att springa med dem innan man faktiskt kan använda dem till sin träning?
De har alltså samma fördelar som ett par vanliga skor, med den lilla nackdelen att man måste lägga åtskilliga timmar på att vänja sig vid att springa med dem innan man faktiskt kan använda dem till sin träning?
Quote from Funbeat user on 13 May 2012, 23:49Vad räknar du som "vanliga skor" ? - ursäkta OT
Vad räknar du som "vanliga skor" ? - ursäkta OT
Quote from Tini Kjellin on 13 May 2012, 23:50Nja Jesper, delvis rätt, samma fördelar som en sko om man tänker sula och skydd men det man slipper är allt det extra som en sko ofta innebär t.ex. dämpning och stabilisering m.m. Hela poängen är ju att låta foten och benen hantera den delen istället för
Nja Jesper, delvis rätt, samma fördelar som en sko om man tänker sula och skydd men det man slipper är allt det extra som en sko ofta innebär t.ex. dämpning och stabilisering m.m. Hela poängen är ju att låta foten och benen hantera den delen istället för
Quote from Funbeat user on 13 May 2012, 23:53Prova aldrig nåt nytt och gör inget som kräver inlärning. Skön inställning till livet...
Prova aldrig nåt nytt och gör inget som kräver inlärning. Skön inställning till livet...