Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVibram five fingers
You need to log in to create posts and topics.

Dubbelpost

Åke, hade jag trott att barfotalöpning hade bidragit till att jag blev en bättre löpare hade jag löpt barfota. I övrigt har jag ingenting emot att prova och lära mig saker, vilket jag antar var din poäng.

Innan jag började springa minimalistisk gick jag alltid sönder i knän, höfter eller rygg när vecko-volymen började krypa över tre mil. Efter fem-sex år med misslyckade försök att börja löp-träna lyckades jag först efter att jag lagt mina gamla jogging-sko

Du är med i en diskussionstråd om nåt du har noll egen erfarenhet och du tänker inte skaffa dej nån. Vad vill du berätta för oss andra?

Tusen tack för alla fina råd 🙂 Jag är övertygad, på lördag blir det inköp av ett par VFF och sen ut i spåret

FYI kan man köpa Vibram Fivefingers KSO på en affär som heter "XXL Sport & vildmark" i Sisjön , Göteborg för 799kr. Inte jättebillig, men dock mindre än 1300kr.

Jag har 6 olika par skor med tår, varav fem par är Vibram. Jag springer aldrig in nårga andra

Ett hett tips annars är eBay! Med lite tur kan man hitta olika modeller av VFF för ca 70 dollar, inkl frakt till Sverige. Och nej, det är inte billiga kinakopior utan äkta vara! Och självklart är de helt nya 🙂
Kan ju vara lite kärvt med storlekar osv, m

Vilken tur att det inte är billiga Kinakopior utan äkta. Som är tillverkade i - just det, Kina!

Jo, men de billiga kopiorna är oftast tillverkade av klumpiga kinesiska vuxenhänder medan de äkta är tillverkade av flinka kinesiska barnhänder.

VFF är fantastiskt bra för intervallträning också. Sprang sju tusenmetersintervaller med dem förra veckan på asfalt och stig. Ingen över 4.00 min.