Quote from Guest on 7 June 2011, 09:43boxning kampsport har ju tex viktklasser för att göra det mer rättvist..Varför har inte löpartävlingar det? Jag med mina 110 kg har ju inte en chans mot en 70 kgare.. bara en tanke vet inte om det är realistiskt men tycker det skulle vara bra om det funka
boxning kampsport har ju tex viktklasser för att göra det mer rättvist..Varför har inte löpartävlingar det? Jag med mina 110 kg har ju inte en chans mot en 70 kgare.. bara en tanke vet inte om det är realistiskt men tycker det skulle vara bra om det funka
Quote from Jonny Persson on 7 June 2011, 09:53Att införa ett gäng olika klasser är ett effektivt sätt att förstöra en sport. Tycker jag. Det finns ju alltid ett val att välja sport efter sina förutsättningar.
Att införa ett gäng olika klasser är ett effektivt sätt att förstöra en sport. Tycker jag. Det finns ju alltid ett val att välja sport efter sina förutsättningar.
Quote from Funbeat user on 7 June 2011, 09:59men jag har förutsättningar att springa men jag har ju ingen chans mot en lättviktare.. sama i ju jutsu som ja tränar med, skulle ja möta en 70 kg så skulle ja ju krossa den med min vikt även jag är teknikst sämmre osv..
Blir ju lite samma i löpning fast
men jag har förutsättningar att springa men jag har ju ingen chans mot en lättviktare.. sama i ju jutsu som ja tränar med, skulle ja möta en 70 kg så skulle ja ju krossa den med min vikt även jag är teknikst sämmre osv..
Blir ju lite samma i löpning fast
Quote from Jonny Persson on 7 June 2011, 10:01Livet är inte rättvist. Vill man springa snabbt så ingår det att vara lätt i kroppen.
Livet är inte rättvist. Vill man springa snabbt så ingår det att vara lätt i kroppen.
Quote from Funbeat user on 7 June 2011, 10:01Sumobrottning?
😉
Sumobrottning?
😉
Quote from Funbeat user on 7 June 2011, 10:05men man behöver inte göra det orättvist heller.. eller känner ni lättviktare oro för då får ni ju bara såna i er viktklass och då konkurans hårdare kanske..
Jag tror fler hadde börjat löpa istället för man känner att man har en chans osv.. vinna någon gå
men man behöver inte göra det orättvist heller.. eller känner ni lättviktare oro för då får ni ju bara såna i er viktklass och då konkurans hårdare kanske..
Jag tror fler hadde börjat löpa istället för man känner att man har en chans osv.. vinna någon gå
Quote from Funbeat user on 7 June 2011, 10:09Varför inte testa?! Bjud in till en löpartävling för 100-plusare. Finns intresset så kan man säkert göra något regelbundet av det. Det finns ju löpartävlingar för kypare, för de som springer i högklackat, för nudister, etc. - you name it.
Varför inte testa?! Bjud in till en löpartävling för 100-plusare. Finns intresset så kan man säkert göra något regelbundet av det. Det finns ju löpartävlingar för kypare, för de som springer i högklackat, för nudister, etc. - you name it.
Quote from Jonny Persson on 7 June 2011, 10:09Jag välkomnar alltid konkurrens men att skapa en massa olika klasser gör sporten i sig ointressant för mig. Det enda absolut rättvisa är att springa i klassen för ens egna förutsättningar. Dvs att tävla mot sig själv.
De flesta som satsar på löpning seri
Jag välkomnar alltid konkurrens men att skapa en massa olika klasser gör sporten i sig ointressant för mig. Det enda absolut rättvisa är att springa i klassen för ens egna förutsättningar. Dvs att tävla mot sig själv.
De flesta som satsar på löpning seri
Quote from Funbeat user on 7 June 2011, 10:14Skulle tycka det var intressant att se resultat, där man kanske inte har olika viktklasser utan väger in vikten ;),.. Hur en sådan ekvation skulle se ut vet jag inte.
tid per kilo (tid/vikt) kanske inte är helt rättvis, vore kul att se en bra ekvation p
Skulle tycka det var intressant att se resultat, där man kanske inte har olika viktklasser utan väger in vikten ;),.. Hur en sådan ekvation skulle se ut vet jag inte.
tid per kilo (tid/vikt) kanske inte är helt rättvis, vore kul att se en bra ekvation p
Quote from Funbeat user on 7 June 2011, 10:16Men Marcus alla är inte som du och tar det som du heller.. Det är roligt att placera sig också även man tävlar mot sig sj så säga.. Men att känna att man inte har en chans vara utdömd med en gång osv... Jag tror på det , och det skulle få fler att börja v
Men Marcus alla är inte som du och tar det som du heller.. Det är roligt att placera sig också även man tävlar mot sig sj så säga.. Men att känna att man inte har en chans vara utdömd med en gång osv... Jag tror på det , och det skulle få fler att börja v