Quote from Funbeat user on 3 October 2012, 19:09Det är väl ingen som påstår att vikten inte spelar roll. Frågan är bara hur många s/km varje kg gör. Men testa gärna och återkom med en tabell 🙂
Det är väl ingen som påstår att vikten inte spelar roll. Frågan är bara hur många s/km varje kg gör. Men testa gärna och återkom med en tabell 🙂
Quote from Funbeat user on 3 October 2012, 19:18David/
Jag har ju gjort det, eller i alla fall väldig nära allt annat lika förutom fettet, se tidigare inlägg.
David/
Jag har ju gjort det, eller i alla fall väldig nära allt annat lika förutom fettet, se tidigare inlägg.
Quote from Funbeat user on 3 October 2012, 19:27Ja, men du vet ju inte ifall musklerna har bevarat sin status eller har sedermera tränats ifatt.
Ja, men du vet ju inte ifall musklerna har bevarat sin status eller har sedermera tränats ifatt.
Quote from Funbeat user on 3 October 2012, 19:38Jag startade om som soffpotatis.
180 cm - 70 kg 1982. 44 år ung.
Bara 70 kg. Änkling med barn + 3 jobb tidvis så var det inga problem att väga lite.De första åren gick jag upp i vikt långsamt - men resultaten blev allt bättre.
Året var 1982 så styrket
Jag startade om som soffpotatis.
180 cm - 70 kg 1982. 44 år ung.
Bara 70 kg. Änkling med barn + 3 jobb tidvis så var det inga problem att väga lite.
De första åren gick jag upp i vikt långsamt - men resultaten blev allt bättre.
Året var 1982 så styrket
Quote from Funbeat user on 4 October 2012, 12:32Äsch. Om man inte gör under 40/45 minuter på milen och är 40 år fyllda spelar det väl ingen roll varken vad man har för miltid eller kroppsvikt? Man gör den tid man gör med den kropp man för närvarande har. 😀
Alla som springer behöver inte vara snabba o
Äsch. Om man inte gör under 40/45 minuter på milen och är 40 år fyllda spelar det väl ingen roll varken vad man har för miltid eller kroppsvikt? Man gör den tid man gör med den kropp man för närvarande har. 😀
Alla som springer behöver inte vara snabba o
Quote from Funbeat user on 4 October 2012, 19:48Jätte fint inlägg Lena....hoppas att många som inte är "trådsmala" läser detta å framför allt fortsätter att springa. Jag tycker att vi ska prata om att kuta å ingenting annat....långsamt,snabbt eller mittemella...va spelar det egentligen för roll????
Jätte fint inlägg Lena....hoppas att många som inte är "trådsmala" läser detta å framför allt fortsätter att springa. Jag tycker att vi ska prata om att kuta å ingenting annat....långsamt,snabbt eller mittemella...va spelar det egentligen för roll????
Quote from Funbeat user on 6 October 2012, 18:28Jag har åkt upp och ned i intervallet 85-90kg hela mitt vuxna liv, ibland ytterligare något kilo hit och dit.
Jag kan inte säga att jag har mätt, men de bättre resultat jag har levererat på något lopp med tid har varit när jag har legat i den nedre änden
Jag har åkt upp och ned i intervallet 85-90kg hela mitt vuxna liv, ibland ytterligare något kilo hit och dit.
Jag kan inte säga att jag har mätt, men de bättre resultat jag har levererat på något lopp med tid har varit när jag har legat i den nedre änden
Quote from Funbeat user on 6 October 2012, 19:08Gått från 87kg och 56 min på milen till 78kg 42min milen på 2 1/2 år. Tror personligen det hade varit omöjligt för mig att springa milen på 42 utan att gått ner dom där kilona.
Målvikten för nästa säsong ligger på sub 74kg. Vilket förmodligen kommer hjäl
Gått från 87kg och 56 min på milen till 78kg 42min milen på 2 1/2 år. Tror personligen det hade varit omöjligt för mig att springa milen på 42 utan att gått ner dom där kilona.
Målvikten för nästa säsong ligger på sub 74kg. Vilket förmodligen kommer hjäl