Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningViktnedgång + löpning
You need to log in to create posts and topics.

Jag har en liten fråga angående löpning och viktnedgång. I början av min löpning gick jag ner markant. Nu har jag stått still ett bra tag, men har vid vissa tillfällen också ätit för mycket helt enkelt.
Strunt samma. Om jag minskar kaloriintaget och spri

ta bort kolhydraterna och käka mer fett och protein och jogga 40 min 5 dagar i veckan då kommer det gå fort

Joggar tre-fyra timmar fem gånger i veckan så går du ned mer om du kan hålla igen på energiintager och håller för det.

Jag vet inte var jag läste eller hörde detta för säkert 20 år sedan, men det har fastnat i mitt minne och har säkert en hel del sanningshalt:

"Löp ofta.
Löp långt.
Löp mycket.
Och låt bli att äta som en gris."

Stackars Pär - du får inga riktigt seriösa

Allt handlar om energibaland. kcal in mot kcal ut oavsett vad kcal kommer ifrån.

Inte riktigt Niclas.
Det är skillnad på vad du stoppar i dig.
Exempelvis så påverkar 1000kcal kolhydrater eller 1000kcal protein kroppen på helt olika sätt.

Om du knaprar på sockerbitar och din träningskompis käkar kött så ska du få se.

Var kanske lite otydlig, det gör ingen skillnad för viktnedgång så länge antal kcal är densamma. Däremot så kan det vara minde att äta sockerbitar än kött 😉

bättre med tempodistans eller intervaller om du ska bränna fett

Kanske ska ta och prova att springa 5 dagar i sträck i ca 40 min?
Hoppas bara kroppen klarar av det och inte tar skada av det i slutänden.

Och bara äta tills jag blir lagom mätt ... inte en kalori mer 🙂

Kan det bli en bra mix detta?

Tack för alla tips

Har lite av ett liknande problem. Försöker bli av med 5kg så man kommer ner ungefär samma vikt som man hade före det militära förstörde löparkroppen med 60kg utrustning på ryggen dag ut och dag in (axlar/rygg och lår är lite överdimensionerade).

Springer