Quote from Funbeat user on 14 July 2009, 12:39Långdistanslöpning och då menar jag 10-20km..hur verkar det på låromfånget..vet att man inte kan punkt träna men ökar omfånget pga muskler?
Långdistanslöpning och då menar jag 10-20km..hur verkar det på låromfånget..vet att man inte kan punkt träna men ökar omfånget pga muskler?
Quote from Funbeat user on 14 July 2009, 12:49Jag tror också på att du ska öka dosen styrketräning. Muskler tar energi som någon skrev här. Gym är självklart att föredra då det där är lätt att bygga upp alla delar av kroppen. Annars är ju armhävningar alltid bra, även för den tränade. För de som kan
Jag tror också på att du ska öka dosen styrketräning. Muskler tar energi som någon skrev här. Gym är självklart att föredra då det där är lätt att bygga upp alla delar av kroppen. Annars är ju armhävningar alltid bra, även för den tränade. För de som kan
Quote from Jan Lundquist on 14 July 2009, 13:31Golli
I min värld är löpare inte särskilt muskulösa, om man inte löper mycket korta distanser som 100 meter eller är triatlet typ.
Golli
I min värld är löpare inte särskilt muskulösa, om man inte löper mycket korta distanser som 100 meter eller är triatlet typ.
Quote from Funbeat user on 14 July 2009, 13:57Frekvent långdistanslöpning gör att kroppen anpassar sig och blir mer optimerad för den typen av arbete. Ex. minskar på ev. överskott av muskelmassa som behövs för att klara uppgiften.
En maratonlöpare har ungefär lika mycket muskelmassa som en tolvårig
Frekvent långdistanslöpning gör att kroppen anpassar sig och blir mer optimerad för den typen av arbete. Ex. minskar på ev. överskott av muskelmassa som behövs för att klara uppgiften.
En maratonlöpare har ungefär lika mycket muskelmassa som en tolvårig
Quote from Funbeat user on 14 July 2009, 15:40Lena M J, perfekt, då kommer jag vara på min målvikt då inom ett år. 😀
Jag tror det kommer gå betydligt långsammare ju lägre vikten blir. Just nu är jag glad att jag går ner utan att behöva ändra på maten (alltså jag slipper svälta mig själv).
Lena M J, perfekt, då kommer jag vara på min målvikt då inom ett år. 😀
Jag tror det kommer gå betydligt långsammare ju lägre vikten blir. Just nu är jag glad att jag går ner utan att behöva ändra på maten (alltså jag slipper svälta mig själv).
Quote from Funbeat user on 16 July 2009, 10:53Bläddrade i "Sanningen om GI" av den där Paulun. Var ett intressant och kortfattat kapitel om träning och kost där, några saker jag själv inte alls tänkt på. Har fortsatt att läsa även resten av boken och tycker den är intressant, inte minst ur synvinkel
Bläddrade i "Sanningen om GI" av den där Paulun. Var ett intressant och kortfattat kapitel om träning och kost där, några saker jag själv inte alls tänkt på. Har fortsatt att läsa även resten av boken och tycker den är intressant, inte minst ur synvinkel
Quote from Funbeat user on 16 July 2009, 12:06Vad skriver Paulun och träning och kost?
Vad skriver Paulun och träning och kost?
Quote from Catharina Brattlin on 16 July 2009, 12:10Fredrik har varit min guru i många år. (H:)
På hans hemsida www.paulun.com finns säkert tips på läsbart i ämnet.
Fredrik har varit min guru i många år. (H:)
På hans hemsida http://www.paulun.com finns säkert tips på läsbart i ämnet.
Quote from Funbeat user on 16 July 2009, 12:58Bland annat var det om det fiffiga med att äta måltid med lågt GI innan tävling och lite mer om hur träning före frukost funkar. De grejerna tyckte jag var intressantast. Sen står det också om kolhydratsuppladdningens vara eller icke vara, sportdryck samt
Bland annat var det om det fiffiga med att äta måltid med lågt GI innan tävling och lite mer om hur träning före frukost funkar. De grejerna tyckte jag var intressantast. Sen står det också om kolhydratsuppladdningens vara eller icke vara, sportdryck samt
Quote from Funbeat user on 16 July 2009, 13:53Inget nytt med Paulun. Det är bara förpackat i ett lättläst format.
Inget nytt med Paulun. Det är bara förpackat i ett lättläst format.