Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVilken cykel rekommenderar ni för …
You need to log in to create posts and topics.

Vad är det för miljö du ska cykla i? Är det bara asfalt? Mycket backar? Plogas det och saltas direkt om vintern eller finns det risk att du får ta dig genom snödrivor? Är det i stadsmiljö? Blåser det mycket? Är det lite eller mycket biltrafik att ta sig f

Om du huvudsakligen kommer köra 7km till jobbet så rekommenderar jag
(högst motvilligt) hybriden, med vanliga pedaler.
På så sätt får du kompetent stadscykel.

Men, om du vill ge dig chansen att utveckla en både behaglig och på alla
sätt nyttig motionsf

Har jobbpendlat på min Nishikihybrid i ca 8 år nu och kommer att fortsätta med det. Det är en alldeles utmärkt cykel. Funkar hur bra som helst och jag är väldigt nöjd med den. Har aldrig fått ont i ryggen av den. Köpte en räcer några år senare som jag kör

Matilda.

Om du bara har 7,8 km till jobbet så kan du cykla på vad som helst... En modern damcykel med aluram och 5 vxl med schyssta sidoväskor är skön och praktisk till jobbet. Trikåer och CX för en asfaltstur på 7,8 km är typ pinsamt.
Vill du ha en cyke

Kan man inte få någon motionärscykel, hybrid, racer eller cx, för en prislapp runt 5000? Jag cyklar 11 km enkel till jobbet och gör det idag med en 3-växlad gammal marathon från -71. Det tar tyvärr lite för lång tid tycker jag själv och jag sneglar åt and

Varför i hela världen skulle CX vara "minst logiskt" och "mest besvärligt att anskaffa"?

Och skillnaden mellan racer och CX vara för nybörjare?
Skulle inte tveka att köra VR på min cross - med landsvägsdäck.

Det enda som talar mot CX jämfört med racer f

Begagnad cykel och en Bikefit !?

Peter.

MTB och landsvägscykel är oändligt mycket större cykelträningsformer i Sverige än CX och utbudet av dessa cyklar är därför mycket större. Därför alltså, inte svårare än så.

Henrik.

Om du idag cyklar dina 11 km på ett rullsnitt om 25 km/h så tar det drygt 26 min. Antag att du införskaffar en racer och därmed höjer rullsnittet till 30 km/h. Då tar turen 22 min istället. 4 min tidsvinst.
Poängen är att det är bara på betydligt

Är inte det mest logiska då att ta taxi?