Quote from Rasmus Olsson on 18 July 2012, 09:50Malin, att bara säga att din pappa ska ha en cx är att göra det enkelt för sig. Vad ska han ha den till? var och hur ska han cykla? Enbart landsväg för att cykla fort så säger jag direkt räcer. Vill han köra grusväg, vinterväglag osv, då är cx det självkl
Malin, att bara säga att din pappa ska ha en cx är att göra det enkelt för sig. Vad ska han ha den till? var och hur ska han cykla? Enbart landsväg för att cykla fort så säger jag direkt räcer. Vill han köra grusväg, vinterväglag osv, då är cx det självkl
Quote from Funbeat user on 18 July 2012, 10:08Det är mest för träning, men där han bor finns mycket mysiga grusvägar så jag tror han vill ha den möjligheten. Dessutom cyklar de i semestertider med vänner och vill då kunna ha cykelväskor på cykeln. Det känns som om en cross är det rätta?
Edit: Alter
Det är mest för träning, men där han bor finns mycket mysiga grusvägar så jag tror han vill ha den möjligheten. Dessutom cyklar de i semestertider med vänner och vill då kunna ha cykelväskor på cykeln. Det känns som om en cross är det rätta?
Edit: Alter
Quote from Rasmus Olsson on 18 July 2012, 10:10Då låter det som en cx, med 28 mm slicks. Jag har själv precis beställt ett par Continental 4-season som ska vara både lätta, lättrullade och väldans punkasäkra. Körde på Gotland med min cx med 25 kg packning på teknisk stig med stenar och rötter. Packnin
Då låter det som en cx, med 28 mm slicks. Jag har själv precis beställt ett par Continental 4-season som ska vara både lätta, lättrullade och väldans punkasäkra. Körde på Gotland med min cx med 25 kg packning på teknisk stig med stenar och rötter. Packnin
Quote from Funbeat user on 18 July 2012, 10:19Tackar! Då ska vi bara hitta en prisvärd sådan då. Förhoppningsvis så börjar väl det bli lite rea framöver...
Tackar! Då ska vi bara hitta en prisvärd sådan då. Förhoppningsvis så börjar väl det bli lite rea framöver...
Quote from Funbeat user on 18 July 2012, 10:22Vad tror du om något likande denna? http://www.racerdepan.se/produkt/1533/merida-cyclo-cross-3-disc.html
Vad tror du om något likande denna? http://www.racerdepan.se/produkt/1533/merida-cyclo-cross-3-disc.html
Quote from Rasmus Olsson on 18 July 2012, 10:53Trean har jag, förutom att jag har med fälgbromsar. Men disc är mycket bättre vid regn och slask.
Dock ser jag varken skärm- eller pakethållarfästen på bilden.
Trean har jag, förutom att jag har med fälgbromsar. Men disc är mycket bättre vid regn och slask.
Dock ser jag varken skärm- eller pakethållarfästen på bilden.
Quote from Funbeat user on 18 July 2012, 11:00Tack igen:-) vi får ta en tur dit och prova lite så får jag ut och jaga gamla farsan sen när jag blivit av med gipset!
Tack igen:-) vi får ta en tur dit och prova lite så får jag ut och jaga gamla farsan sen när jag blivit av med gipset!
Quote from Funbeat user on 18 July 2012, 11:17Det går att fästa både pakethållare och skärmar med rörklammer.
Det går att fästa både pakethållare och skärmar med rörklammer.
Quote from Funbeat user on 31 July 2012, 11:42Lika väl som man kan fixa till en hybrid kan man fixa damcykeln. Bättre sadel, byt styre till ett rakt - är det ett sånt där otäckt skottkärrestyre?
Har du rätt inställd sadelhöjd etc fö?
Att fixa till din vanliga cykel eller se till att du har en som p
Lika väl som man kan fixa till en hybrid kan man fixa damcykeln. Bättre sadel, byt styre till ett rakt - är det ett sånt där otäckt skottkärrestyre?
Har du rätt inställd sadelhöjd etc fö?
Att fixa till din vanliga cykel eller se till att du har en som p
Quote from Funbeat user on 31 July 2012, 14:26Själv så har jag löst problemet genom att ha en cykel som jag tar mig fram på i stan och en cykel för träning. Fast det känns ju mäkta dumt att köpa en racer och sedan inte tycka det är kul att cykla.
Men det är grym träning. På med trikåerna och spotif
Själv så har jag löst problemet genom att ha en cykel som jag tar mig fram på i stan och en cykel för träning. Fast det känns ju mäkta dumt att köpa en racer och sedan inte tycka det är kul att cykla.
Men det är grym träning. På med trikåerna och spotif