Quote from Jonny Persson on 16 May 2012, 13:59Så är det Mikael.
Själv vill jag gärna antingen ha så exakt som möjligt eller så kan det kvitta helt och det räcker för mig att höfta vilket gör att alla former av GPS-mätningar känns helt meningslösa. Det enda man vet med en sådan mätning är att den är
Så är det Mikael.
Själv vill jag gärna antingen ha så exakt som möjligt eller så kan det kvitta helt och det räcker för mig att höfta vilket gör att alla former av GPS-mätningar känns helt meningslösa. Det enda man vet med en sådan mätning är att den är
Quote from Jonny Persson on 16 May 2012, 14:08Dubbelpost pga segt Fnubbit.
Dubbelpost pga segt Fnubbit.
Quote from Funbeat user on 16 May 2012, 14:12Jag brukar mäta ut sträckorna via eniros hjälpverktyg, vet inte om det blir på metern, men när jag jämfört det med min mobilgps så har det stämt som när på några meter. Men ni vill kanske ha exakt exakt på metern?
Men ger alla klockor exakt avstånd? låg
Jag brukar mäta ut sträckorna via eniros hjälpverktyg, vet inte om det blir på metern, men när jag jämfört det med min mobilgps så har det stämt som när på några meter. Men ni vill kanske ha exakt exakt på metern?
Men ger alla klockor exakt avstånd? låg
Quote from Jonny Persson on 16 May 2012, 14:16Inga klockor ger exakt avstånd men det ser väldigt exakt ut på displayen. En skenbar noggrannhet alltså. Min erfarenhet är dock att springer man rakt fram i öppet landskap så stämmer dom väldigt bra.
Inga klockor ger exakt avstånd men det ser väldigt exakt ut på displayen. En skenbar noggrannhet alltså. Min erfarenhet är dock att springer man rakt fram i öppet landskap så stämmer dom väldigt bra.
Quote from Funbeat user on 16 May 2012, 14:24Varken GPS-appar i telefoner, GPS-klockor, fot-pod-klockor eller legitimerade banmätare gör någon "exakt" sträckmätning. Det handlar alltid om onoggrannhet av någon grad och om kompromisser.
Personligen hänger jag därför inte upp mig så mycket på om mätn
Varken GPS-appar i telefoner, GPS-klockor, fot-pod-klockor eller legitimerade banmätare gör någon "exakt" sträckmätning. Det handlar alltid om onoggrannhet av någon grad och om kompromisser.
Personligen hänger jag därför inte upp mig så mycket på om mätn
Quote from Funbeat user on 16 May 2012, 15:38Det är samma här, appen funkade först som en spring-inte-vilse-i-skogen-hjälp för mig. Sen blev det ett mätinstrument och då jag inte är på elitnivå så känns det helt okej om det diffar på några meter hit o dit.
Men precis som ovanstående talare så har
Det är samma här, appen funkade först som en spring-inte-vilse-i-skogen-hjälp för mig. Sen blev det ett mätinstrument och då jag inte är på elitnivå så känns det helt okej om det diffar på några meter hit o dit.
Men precis som ovanstående talare så har
Quote from Funbeat user on 17 May 2012, 09:20Inga kontrollmätningar ger exakt avstånd heller.
Inga kontrollmätningar ger exakt avstånd heller.
Quote from Jonny Persson on 17 May 2012, 09:30Det är korrekt Magnus. Men du ökar noggrannheten ju bättre kontrollmätning du gör och med en väl kalibrerad cykeldator har du bra chanser att få det några klasser bättre än med GPS. Likaså litar jag mer på att dom mätt idrottsplatsens banor bättre än vad
Det är korrekt Magnus. Men du ökar noggrannheten ju bättre kontrollmätning du gör och med en väl kalibrerad cykeldator har du bra chanser att få det några klasser bättre än med GPS. Likaså litar jag mer på att dom mätt idrottsplatsens banor bättre än vad
Quote from Funbeat user on 17 May 2012, 09:33Jag håller med Mackan. Jag tycker mig känna igen resonemanget.
Jag håller med Mackan. Jag tycker mig känna igen resonemanget.
Quote from Funbeat user on 17 May 2012, 10:34Skrattar så jag gråter och känner mig träffad av Mackans härliga kommentar "Sträckan är bara träningsdagboksporr."
Klockrent och sant! 😀 Och jag har ändå bara nyss börjat föra träningsdagbok! ^^
Kram,
Jenny
Skrattar så jag gråter och känner mig träffad av Mackans härliga kommentar "Sträckan är bara träningsdagboksporr."
Klockrent och sant! 😀 Och jag har ändå bara nyss börjat föra träningsdagbok! ^^
Kram,
Jenny