Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Lite osäker på vilken grupp denna fråga passar i, eftersom den gäller för de flesta discipliner - men vi tar det som är närmast nu dvs Löpning.

Tittar efter ny mobil som jag kan ha med mig ut på passen, men har väldigt svårt att bestämma mig. Trots allt

Jag har en HTC Hero som följer med ut på både landsvägscykling och löpning. Ligger i fryspåse i ryggficka (cykling) eller bakficka (löptights).

Gps, musik (mp3/spotify), usel kamera, diverse träningsprogram (jogtrainer, mytracks, cardiotrainer, runkeeper

Jag har en gammal Sony K660i som funkar alldeles utmärkt.
Musiken finns där & möjlighet att ringa ifall det behövs.
GPS finns i min pulsklocka.
Mobilen har jag antingen i mitt västkebälte ( när jag är ute på långpassen) eller också i bakfickan på tightsen

jag använde min Nokia E71 innan gps-klockan. Tjejen min har en E52 (lite nättare) och gpsen är mer exakt. gratis träningsprogram finns i telefon! E71an funkade bra så länge jag sprang under bar himmel, träd var den inte glad över.

Jag har med mig min iPhone, innan jag hade den hade jag Sony Ericsson K660, innan det K810. Alla har fungerat bra för musik, tidtagning och klocka, men GPS är ju extra roligt. GPS:en i iPhone är väl inte den bästa, vet inte vilken telefon som är bra på de

Har haft med mej min iPhone ett par ggr. Min gamla trogna Garmin 310xt är såklart alltid med men det är inte så bra på att spela musik 🙂

Här finns en hel hög appar att kolla på
http://mashable.com/2010/02/23/iphone-apps-runners/

Hittade en mobilpåse s

Har en iPhone 3G så tyvärr kommer inte multitaskingen fungera även om jag jail-breakar den som jag förstått.

Jag brukar också ha med min iPhone när jag springer. GPS:en går ju inte att lite på till 100% men jag tycker den funkar helt okej oftast. Att det är krångligt att byta låt håller jag inte med om; tryck två gånger på home-knappen snabbt så kan man enkelt b

Med risk för att tråden börjar handla om bara iPhone, så är det fortfarande så att man inte kan byta spellista eller liknande, utan enbart byta till andra låtar i samma lista. Men håller med om att det inte är något jätteproblem, ville bara belysa att det

Jenny, om du är kvar på 3.1.x så funkar Spiritjb och därefter multitaskingen alldeles utmärkt. Med iOS4 och Apples egna variant på multitasking däremot, inte så mycket...

Cathrin, armband lär nog innebära bättre mottagning än med bröstficka/påse på bröst