Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Ok. Kommer inte jailbreaka min iPhone just nu, funktionerna fungerar för mig som de är. Tack ändå för tipset. Ville mest informera om de fördelar respektive nackdelar jag upplever med iPhone.

Med Android kan man byta musik (t.o.m. växla mellan spotify och mp3) utan att avbryta gps-loggning. Multi-tasking oavsett version. Nu har jag i och för sig aldrig bytt musik utan att stanna men det är kanske bra att det faktiskt går.

Jag har en SE X10 med bra GPS. Jag kör med Appen Cardio Trainer som ropar på mig lite extra och loggar rundan direkt på webben. Jag har telefonen i ett armband: http://teknikmagasinet.se/db.pl?tf=product.html&artnr=265703
Om det regnar har stoppar jag lur

Senast jag var ute med min iPhone lyssnade jag på P3 dokumentär via SR appen samtidigt som runkeeper gick i bakrunden, dessutom var morsan dum nog att ringa när jag var ute men det var inga problem att prata samtidigt som runkeeper höll koll på mig 😉
Och

iPhone med senaste uppdateringen. Vilken gjorde under för Runkeeper & GPSen. Lite klumpig, men har den i en liten armbag, från Kjell&co.
Hade SonyEricsson W910 innan, den var guld då, bra & enkel walkman funktioner.

Men ibland lämnar jag pulsklockan & mo

Om ditt behov är en tålig pålitlig telefon som du kan tappa i snön och hantera ovarsamt i ryggsäck rekomenderar jag nokia 3720. Är ingen tekniknörd men vill att telefonen ska fungera i min vardag.

Tack för all input, det ärsom sagt en djungel detta. För man vill ju inte ha både tjänstetfn, träningstelefon, och roligare telefon. + GPS.

Både E52 pga batteritid, och 3720 med IP 54 har legat högt på listan, i olika omgångar ;). Gjorde dock "misstaget"

Som Peter Ekerot (ibland iaf)

Min gamla SonyEricsson w715 tål i alla fall svett! 😉 Förr hade jag den alltid i BH´n där den klibbade fast mot huden. Numera har jag den i bakfickan på löpartightsen eller benfickan på cykelbyxorna. Den brukar vara dyngsur när jag tar fram den igen, men

Ehh... Mobiltelefon på träningsrundan...??? Varför då??