Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Är det någon som har koll på vilken Android app som är mest exakt?

Jag sprang midnattsloppet som ska vara 10000 meter med Cardio Trainer. Den visade att jag sprungit 10.43 km. Känns som det är ganska stor felmarginal.

Någon som har gjort en test?

Jag har med mig min P910i som går att trycka ner i vätskebältet där den ligger skyddad. Mest som nödtelefon.

Fredrik R.

Jag körde med Endomondo på midnattsloppet GBG och fick det till 10,25. Det är en relativt normal felmarginal med tanke på omgivningen och att kontrollmätningen är gjord kortaste vägen, vilket jag vet med mig att jag långt ifrån sprang.

Vid n

Det är nog viktigare vilket gps-chip och vilken antenn det är och dess placering än vilken app som används. Skitdata in ger alltid skitresultat. Ingen app an trolla med fel i positionsmätningen.

Sony Ericsson Xperia Mini Pro har den bästa GPS jag har anv

Jag lånar tråden och har en undran gällande Cardio Trainer till HTC Desire. Är det någon som har problem med att ju fortare det går dessto kortare blir sträckan (samma sträcka varje dag ToR). Just nu diffar det 1,5 km enkel resa.

En röd samsung B-ngt som tål allt möjligt. Ville ha en telefon som bara var att stoppa i en ficka eller i ryggan. Har haft den snart ett år och den funkar klockrent. Tror det finns nyare varianter med fler sportfunktioner nu.

Jag är i valet och kvalet mellan en HTC Wildfire och en Sony Ericsson Xperia X10 Mini Pro.

Efter 5 Ericssontelefoner på raken med allt bedrövligare kvalitet så är jag väldigt skeptisk till X10an. Törs man ha den i tightsfickan på löprundorna?

HTCn ve

Alla s.k. smartphones är relativt dåliga telefoner. Jag har en Xperia Mini och den funkar bra även om det kan vara lite pilligt ibland. Storleken är ju egentligen det som skiljer den mest från Androidkonkurrenterna.

@joakim: Jag kan inte använda cardio-trainer med min desire sen den senaste uppdateringen av appen släpptes. Den vägrar helt sonika att spela in gps-position när jag låser telefonen. Använder just nu sportypal som visserligen funkar bra men jag saknar en

"Efter 5 Ericssontelefoner på raken med allt bedrövligare kvalitet så är jag väldigt skeptisk till X10an. Törs man ha den i tightsfickan på löprundorna? "

Öhh, jag tycker inte det är en kvalitetsfråga att en smartphone typ SE X10 inte är lämplig att ha i