Quote from Funbeat user on 22 May 2008, 10:00Evely: När jag pratade om Evy som började träna sent i livet menade jag Evy Palm, inte dej! 😀 Jag trodde inlägget ovanför mitt handlade om henne - läste fel.
Sorry - så tokigt det kan bli! 😀
Evely: När jag pratade om Evy som började träna sent i livet menade jag Evy Palm, inte dej! 😀 Jag trodde inlägget ovanför mitt handlade om henne - läste fel.
Sorry - så tokigt det kan bli! 😀
Quote from Funbeat user on 22 May 2008, 10:02Juste att jämföra sig med HENNE (H:)
Idolvarning!
Juste att jämföra sig med HENNE (H:)
Idolvarning!
Quote from Funbeat user on 22 May 2008, 10:33Enligt alla konstens uträkningar så skulle jag ha 189 i m.puls men har absolut inte mer än 176...men vad gör det, vet att jag har en hejdundrande bra kondition och uthållighet, och Torgny Mogren hade ju inte mer än 185 när han var på topp:-)
Enligt alla konstens uträkningar så skulle jag ha 189 i m.puls men har absolut inte mer än 176...men vad gör det, vet att jag har en hejdundrande bra kondition och uthållighet, och Torgny Mogren hade ju inte mer än 185 när han var på topp:-)
Quote from Funbeat user on 22 May 2008, 13:06Borgskalan finns och den metoden fungerar hyggligt. Den är dock inte lätt att använda, om du bestämt dig för att ligga på 140 i snitt på träning så säger borgskalan att intensiteten ska vara något anstängande. Hur vet du när det är något ansträngande och
Borgskalan finns och den metoden fungerar hyggligt. Den är dock inte lätt att använda, om du bestämt dig för att ligga på 140 i snitt på träning så säger borgskalan att intensiteten ska vara något anstängande. Hur vet du när det är något ansträngande och
Quote from Funbeat user on 22 May 2008, 22:21Enligt 220-ålder skulle min maxpuls vara 182 men jag har varit uppe på 201 i en brant backe på cykel. Jag har matat in 205 som maxpuls och undrar om det kan vara en bra siffra?
Enligt 220-ålder skulle min maxpuls vara 182 men jag har varit uppe på 201 i en brant backe på cykel. Jag har matat in 205 som maxpuls och undrar om det kan vara en bra siffra?
Quote from Funbeat user on 23 May 2008, 00:51Ja, frågan när ngt är ansträngande och när det bara är latmasken som klagar, undrar jag ofta över 😉
Men finns det inte närmare definitioner på det där, t ex är väl en av nivåerna om man kan samtala med någon utan problem? Hur pass andfådd man är?
Borg
Ja, frågan när ngt är ansträngande och när det bara är latmasken som klagar, undrar jag ofta över 😉
Men finns det inte närmare definitioner på det där, t ex är väl en av nivåerna om man kan samtala med någon utan problem? Hur pass andfådd man är?
Borg
Quote from Funbeat user on 23 May 2008, 07:03När jag gjort mina maxpulstest har det inte räckt med att "vara uppe på" utan pulsen ska stanna och inte stiga mer trots att man fortsätter. Liiiite kämpig del av testet ..... 😉
När jag gjort mina maxpulstest har det inte räckt med att "vara uppe på" utan pulsen ska stanna och inte stiga mer trots att man fortsätter. Liiiite kämpig del av testet ..... 😉
Quote from Funbeat user on 23 May 2008, 09:42Tror dig!
Tror dig!
Quote from Funbeat user on 23 May 2008, 09:42Ja, man ska ju springa tills det blir svart(eller väldigt nära iaf). Det är ganska svårt och väldigt äckligt.
Ja, man ska ju springa tills det blir svart(eller väldigt nära iaf). Det är ganska svårt och väldigt äckligt.
Quote from Funbeat user on 23 May 2008, 10:31Ska man få en så exakt maxpuls som möjligt så måste man nog springa tills man når en pulsplatå som bl a Fia-Lotta säger.
Detta skrämmer nog de flesta från att försöka utröna sin maxpuls.
Att istället ge sig på en lång och brant backe efter en 15-20 min u
Ska man få en så exakt maxpuls som möjligt så måste man nog springa tills man når en pulsplatå som bl a Fia-Lotta säger.
Detta skrämmer nog de flesta från att försöka utröna sin maxpuls.
Att istället ge sig på en lång och brant backe efter en 15-20 min u