Quote from Funbeat user on 21 May 2008, 14:02Ling-Ling: Att göra ett maxpulstest är inte alls så hemskt som många säger. Det är jobbigt som f-n en ganska kort stund på slutet. Jag har ju frivilligt gjort om det - det hade jag inte gjort om det var så hemskt. 🙂
Ling-Ling: Att göra ett maxpulstest är inte alls så hemskt som många säger. Det är jobbigt som f-n en ganska kort stund på slutet. Jag har ju frivilligt gjort om det - det hade jag inte gjort om det var så hemskt. 🙂
Quote from Funbeat user on 21 May 2008, 14:28Jo jag antar att det inte är sååå farligt ... men vi har lite ont om långa backar här ... intalar jag mig iaf 😉
Jo jag antar att det inte är sååå farligt ... men vi har lite ont om långa backar här ... intalar jag mig iaf 😉
Quote from Funbeat user on 21 May 2008, 14:41Jag stod på ett löpband och körde. Inte i backe alltså utan platt.
Jag stod på ett löpband och körde. Inte i backe alltså utan platt.
Quote from Funbeat user on 21 May 2008, 14:50Löpband är ju läskigt ju ... :/
Löpband är ju läskigt ju ... :/
Quote from Funbeat user on 21 May 2008, 15:25Inte heller! 😀
Men jag hade en PT som hjälpte mej så jag kunde bara koncentrera mig på att springa, hon skötte farthållning och pulsavläsning.
Inte heller! 😀
Men jag hade en PT som hjälpte mej så jag kunde bara koncentrera mig på att springa, hon skötte farthållning och pulsavläsning.
Quote from Funbeat user on 21 May 2008, 17:08Jo assistans och kontrollerade förhållanden är nog bra 🙂
Jo assistans och kontrollerade förhållanden är nog bra 🙂
Quote from Funbeat user on 21 May 2008, 18:17Jag nådde min maxpuls på upploppet till Bellmanstafetten, både 2006 och 2007. Hyffsat kontrollerade former med tanke på hur många som kunde hjälpt mig om jag hade stupat 🙂
Jag nådde min maxpuls på upploppet till Bellmanstafetten, både 2006 och 2007. Hyffsat kontrollerade former med tanke på hur många som kunde hjälpt mig om jag hade stupat 🙂
Quote from Funbeat user on 21 May 2008, 20:10Metoden (220-ålder) är en approximation, du har rätt i det men inte så tokig som ni verkar vikja ha det till. Du ser den ungefärliga maxpulsen, inte den absoluta. Vad gäller Evely P. där den visade 175 men hon har uppmätt 193 så kan det bero på att hon är
Metoden (220-ålder) är en approximation, du har rätt i det men inte så tokig som ni verkar vikja ha det till. Du ser den ungefärliga maxpulsen, inte den absoluta. Vad gäller Evely P. där den visade 175 men hon har uppmätt 193 så kan det bero på att hon är
Quote from Funbeat user on 21 May 2008, 20:14Men jag hade för mig att Evy började träna ganska sent i livet och man kan ju inte höja sin maxpuls, bara bromsa sänkningen av den.
Men jag kanske har fel om Evy.... 🙂
Och min uppmätta maxpuls diffar 15 slag (uppåt) mot om jag räknar på den formeln.
Men jag hade för mig att Evy började träna ganska sent i livet och man kan ju inte höja sin maxpuls, bara bromsa sänkningen av den.
Men jag kanske har fel om Evy.... 🙂
Och min uppmätta maxpuls diffar 15 slag (uppåt) mot om jag räknar på den formeln.
Quote from Camilla Höög on 22 May 2008, 06:31Du kan inte påverka maxpulsen med träning (eller i så fall marginellt).
Åldern påverkar maxpulsen mest och det är just därför formeln 220-ålder används.Jag borde ha 220-31=189, men det är inte sällan jag går över 200 under ett träningspass. Alltså ligge
Du kan inte påverka maxpulsen med träning (eller i så fall marginellt).
Åldern påverkar maxpulsen mest och det är just därför formeln 220-ålder används.
Jag borde ha 220-31=189, men det är inte sällan jag går över 200 under ett träningspass. Alltså ligge