Quote from Jonas Täng on 21 May 2008, 09:31Oj. Jag snittade 153, vilket var rätt högt för mig (troligen pga begynnande infektion i kroppen). Min puls brukar ligga lågt, jag har nog ett stort hjärta!
Oj. Jag snittade 153, vilket var rätt högt för mig (troligen pga begynnande infektion i kroppen). Min puls brukar ligga lågt, jag har nog ett stort hjärta!
Quote from Catharina Brattlin on 21 May 2008, 09:34Sebastian; OK, kanske var fel av mig att jämföra. Men att formeln är förlegad och inte särskilt pålitlig...DET vet jag! 🙂 Ska nog ta tjuren vid hornen en skön sommarkväll och utföra ett såntdäringa maxpulstest...har riktigt långa sega backar som föregås
Sebastian; OK, kanske var fel av mig att jämföra. Men att formeln är förlegad och inte särskilt pålitlig...DET vet jag! 🙂 Ska nog ta tjuren vid hornen en skön sommarkväll och utföra ett såntdäringa maxpulstest...har riktigt långa sega backar som föregås
Quote from Funbeat user on 21 May 2008, 11:13Jag vet att schablonreglerna för maxpuls är uppåt väggarna för mig så det är inget problem, det jag ville visa var just att det är så individuellt.
En av Tjejmilarna låg jag alltså på påstådd maxpuls i snitt ...Därför har jag också matat in ett mkt hög
Jag vet att schablonreglerna för maxpuls är uppåt väggarna för mig så det är inget problem, det jag ville visa var just att det är så individuellt.
En av Tjejmilarna låg jag alltså på påstådd maxpuls i snitt ...
Därför har jag också matat in ett mkt hög
Quote from Funbeat user on 21 May 2008, 11:24Visst kan man använda pulsklockan utan att veta sin maxpuls, t ex för att jämföra liknande pass med varann eller olika dagar. Vill man däremot använda det som ett instrument för att ligga i rätt zoner vid intervall- och tempopass där man ska ligga på t ex
Visst kan man använda pulsklockan utan att veta sin maxpuls, t ex för att jämföra liknande pass med varann eller olika dagar. Vill man däremot använda det som ett instrument för att ligga i rätt zoner vid intervall- och tempopass där man ska ligga på t ex
Quote from Funbeat user on 21 May 2008, 11:36JO jag är bara lite feg för att samla ihop mig till att göra ett 😉
Det jag matat in är högsta jag mätt upp + ett påslag efter hur jobbigt det varit ungefär, man kan säga att jag inverterat Borgskalan eller ngt ...
JO jag är bara lite feg för att samla ihop mig till att göra ett 😉
Det jag matat in är högsta jag mätt upp + ett påslag efter hur jobbigt det varit ungefär, man kan säga att jag inverterat Borgskalan eller ngt ...
Quote from Funbeat user on 21 May 2008, 11:58Metoden att mäta maxpuls (220- ålder) är bara ett sätt att uppmäta ungefärlig maxpuls, inte den faktiska maxpulsen och fungerar faktiskt bra. Ett enkelt sätt att få reda på ungefär var maxpulsen ligger och brukar överenstämma ganska bra med viss differens
Metoden att mäta maxpuls (220- ålder) är bara ett sätt att uppmäta ungefärlig maxpuls, inte den faktiska maxpulsen och fungerar faktiskt bra. Ett enkelt sätt att få reda på ungefär var maxpulsen ligger och brukar överenstämma ganska bra med viss differens
Quote from Elias Engqvist on 21 May 2008, 12:14Lars Jansson: "Metoden att mäta maxpuls (220- ålder) är bara ett sätt att uppmäta ungefärlig maxpuls, inte den faktiska maxpulsen och fungerar faktiskt bra."
Lars, hur vet du det? Har du läst nån undersökning? Du vet att du säger emot merparten av de so
Lars Jansson: "Metoden att mäta maxpuls (220- ålder) är bara ett sätt att uppmäta ungefärlig maxpuls, inte den faktiska maxpulsen och fungerar faktiskt bra."
Lars, hur vet du det? Har du läst nån undersökning? Du vet att du säger emot merparten av de so
Quote from Bjarne Lewin on 21 May 2008, 12:24Lars och jag verkar inte ha samma ide om vad ungefärlig betyder: Enligt den formeln skulle jag ha 175 i maxpuls. Den högsta pulsen jag har mätt upp är 193 och det var inte heller i närheten av maxpuls test....
Lars och jag verkar inte ha samma ide om vad ungefärlig betyder: Enligt den formeln skulle jag ha 175 i maxpuls. Den högsta pulsen jag har mätt upp är 193 och det var inte heller i närheten av maxpuls test....
Quote from Funbeat user on 21 May 2008, 12:42"Metoden att mäta maxpuls (220- ålder) är bara ett sätt att uppmäta ungefärlig maxpuls, ... " brrr! Det är att _skatta_ (gissa) och har inget med att mäta att göra (som Christer skriver, jag vet); i övrigt håller jag med Evely.
Jag kan ju springa i en t
"Metoden att mäta maxpuls (220- ålder) är bara ett sätt att uppmäta ungefärlig maxpuls, ... " brrr! Det är att _skatta_ (gissa) och har inget med att mäta att göra (som Christer skriver, jag vet); i övrigt håller jag med Evely.
Jag kan ju springa i en t
Quote from Funbeat user on 21 May 2008, 13:37Jag ligger nästan alltid kring 175-185 i snittpuls under mina löprundor. Det tempot kan jag hålla i en mil och tycker inte att det är speciellt ansträngande. När jag pressar mig i backträning kommer jag upp kring 195, så jag skulle tro att min maxpuls mås
Jag ligger nästan alltid kring 175-185 i snittpuls under mina löprundor. Det tempot kan jag hålla i en mil och tycker inte att det är speciellt ansträngande. När jag pressar mig i backträning kommer jag upp kring 195, så jag skulle tro att min maxpuls mås