Quote from Funbeat user on 22 May 2008, 07:10😀 , för mig är den inte ens ungefärlig 😀
Men som jag skrev, jag tror att vi som reagerar mest är de den slår mest fel för.
😀 , för mig är den inte ens ungefärlig 😀
Men som jag skrev, jag tror att vi som reagerar mest är de den slår mest fel för.
Quote from Funbeat user on 22 May 2008, 07:52Lars: Om du läser till idrottslärare så tycker jag nog att borde du ju veta bättre än att stödja en så förlegad formel. Av alla de formler som jag har funnit på nätet så är ingen i närheten av min faktiskta maxpuls (klippt från www.brianmac.co.uk/maxhr.ht
Lars: Om du läser till idrottslärare så tycker jag nog att borde du ju veta bättre än att stödja en så förlegad formel. Av alla de formler som jag har funnit på nätet så är ingen i närheten av min faktiskta maxpuls (klippt från http://www.brianmac.co.uk/maxhr.ht
Quote from Bjarne Lewin on 22 May 2008, 08:08*s* Så jag har fått ett smeknamn "Evy". Det låter ju till och med riktig trevligt.
Men det där med att jag har börjat träna sent stämmer inte riktigt 🙂
Jag tror att jag började träna när jag var 4 ungefär i malmöflickorna, sedan har det avlösts med må
*s* Så jag har fått ett smeknamn "Evy". Det låter ju till och med riktig trevligt.
Men det där med att jag har börjat träna sent stämmer inte riktigt 🙂
Jag tror att jag började träna när jag var 4 ungefär i malmöflickorna, sedan har det avlösts med må
Quote from Funbeat user on 22 May 2008, 09:26Om du inte vet vad du har i maxpuls så är det här en enkel metod för att se om du har en hög eller låg maxpuls då det är bra att känna till den när man tränar. Vill man dock veta den faktiska så går det inte att använda den här metoden. Om metoden diffar
Om du inte vet vad du har i maxpuls så är det här en enkel metod för att se om du har en hög eller låg maxpuls då det är bra att känna till den när man tränar. Vill man dock veta den faktiska så går det inte att använda den här metoden. Om metoden diffar
Quote from Funbeat user on 22 May 2008, 09:30Här är en till som formeln inte alls stämmer för. Jag borde ha 191 i maxpuls men har enligt min pulsklocka ett flertal gånger hamnat på runt 210 vid tester (!!) Antingen borde väl jag vara död vid det här laget, eller så kanske man kan vända på det och sä
Här är en till som formeln inte alls stämmer för. Jag borde ha 191 i maxpuls men har enligt min pulsklocka ett flertal gånger hamnat på runt 210 vid tester (!!) Antingen borde väl jag vara död vid det här laget, eller så kanske man kan vända på det och sä
Quote from Funbeat user on 22 May 2008, 09:37Evy: "Jag vill bara ut igen och igen och igen. Och den driften har inte de som inte har tränat nästan hela livet som jag! "
Jag har i princip alltid avskytt löpn ing, men började som 37 åring att springa 2006 och har sen dag 1 haft en drift att springa så
Evy: "Jag vill bara ut igen och igen och igen. Och den driften har inte de som inte har tränat nästan hela livet som jag! "
Jag har i princip alltid avskytt löpn ing, men började som 37 åring att springa 2006 och har sen dag 1 haft en drift att springa så
Quote from Elias Engqvist on 22 May 2008, 09:42Lars 10-15 slag är jättemycket och är man så osäker så är det ingen mening att använda maxpulsen öht. Som nämnts är Borg-skalan bättre, eller erfarenhet. Om man springer tex en mil så fort man orkar lite då o då. Så kan man med lite sunt förnuft se sin la
Lars 10-15 slag är jättemycket och är man så osäker så är det ingen mening att använda maxpulsen öht. Som nämnts är Borg-skalan bättre, eller erfarenhet. Om man springer tex en mil så fort man orkar lite då o då. Så kan man med lite sunt förnuft se sin la
Quote from Funbeat user on 22 May 2008, 09:44I mitt fall diffar den snarare minst 20 slag, och även 10-15 slag är nästan en hel "pulszon" 10% (beror på hur man skapar dem).
Så jag ÄR skeptisk till hur användbar man ska se den som.
I mitt fall diffar den snarare minst 20 slag, och även 10-15 slag är nästan en hel "pulszon" 10% (beror på hur man skapar dem).
Så jag ÄR skeptisk till hur användbar man ska se den som.
Quote from Funbeat user on 22 May 2008, 09:46Det är lite som bmi, rätt bra på stora grupper, men inte så användbart på individnivå.
Det är lite som bmi, rätt bra på stora grupper, men inte så användbart på individnivå.
Quote from Bjarne Lewin on 22 May 2008, 09:55Ja precis Ling Ling! En formel som diffar så mycket att resultatet inte går att använda kan ju inte vara bra! Även om den inte diffar så många procent
Ja precis Ling Ling! En formel som diffar så mycket att resultatet inte går att använda kan ju inte vara bra! Även om den inte diffar så många procent