Quote from Guest on 26 October 2009, 02:17Nu är det prick ett halvår tills jag ska springa maraton. Är det möjligt?
Från soffpotatis till maralöpare på bara sex månader?
Vad säger ni?Lite info:
Ålder: 48 år
Vikt: *
Längd: 172 cm
Bakgrund: Inga idrottsaktiviter i ungdomen förutom i skolan, bör
Nu är det prick ett halvår tills jag ska springa maraton. Är det möjligt?
Från soffpotatis till maralöpare på bara sex månader?
Vad säger ni?
Lite info:
Ålder: 48 år
Vikt: *
Längd: 172 cm
Bakgrund: Inga idrottsaktiviter i ungdomen förutom i skolan, bör
Quote from Funbeat user on 26 October 2009, 02:27Sålänge du är skadefri borde det funka, men det kommer bli jobbigt. Håller själv på att träna inför mitt första marathon (inte bestämt vilket än) men har drabbats av löparknä. Det är inte kul! Så se upp för det och träna smart!
Jag gissar på 7 timmar oc
Sålänge du är skadefri borde det funka, men det kommer bli jobbigt. Håller själv på att träna inför mitt första marathon (inte bestämt vilket än) men har drabbats av löparknä. Det är inte kul! Så se upp för det och träna smart!
Jag gissar på 7 timmar oc
Quote from Funbeat user on 26 October 2009, 06:51Jaha... bakgrund, tidigare resultat, träning senaste tiden och kapaciteten i dagsläget. Detta hade jag redan hyfsad koll på, det jag däremot inte alls har nån koll på och som jag fortfarande inte har, det är hur du kommer träna det kommande halvåret. Den
Jaha... bakgrund, tidigare resultat, träning senaste tiden och kapaciteten i dagsläget. Detta hade jag redan hyfsad koll på, det jag däremot inte alls har nån koll på och som jag fortfarande inte har, det är hur du kommer träna det kommande halvåret. Den
Quote from Elias Engqvist on 26 October 2009, 10:13Håller med - Lena du måste göra en träningsplan och lova oss att hålla den och redovisa den här på funbeat! Då kan vi gissa och ffa kommer du då att klara det!
F.n. säger jag 5:59 ...
Håller med - Lena du måste göra en träningsplan och lova oss att hålla den och redovisa den här på funbeat! Då kan vi gissa och ffa kommer du då att klara det!
F.n. säger jag 5:59 ...
Quote from Funbeat user on 26 October 2009, 11:49Vaddå lova? Hon kanske blir gravid! Skämt å sido. Lena, jag vill veta din vikt också. Det tar ju ett tag att gå ner i vikt så man överhuvudtaget orkar/tål att springa.
Annars: 8 timmar och 20 minuter.
Vaddå lova? Hon kanske blir gravid! Skämt å sido. Lena, jag vill veta din vikt också. Det tar ju ett tag att gå ner i vikt så man överhuvudtaget orkar/tål att springa.
Annars: 8 timmar och 20 minuter.
Quote from Funbeat user on 26 October 2009, 12:59Susse hallå - "gravid"! Jag skrev ju min ålder! 🙂
Risken att jag kommer i klimakteriet är större än chansen att bli gravid!Christer och Markus - naturligtvis ska jag träna. Jag började ju igår med 5 km, varav två joggandes, ehuru dock inte i en följd
Susse hallå - "gravid"! Jag skrev ju min ålder! 🙂
Risken att jag kommer i klimakteriet är större än chansen att bli gravid!
Christer och Markus - naturligtvis ska jag träna. Jag började ju igår med 5 km, varav två joggandes, ehuru dock inte i en följd
Quote from Funbeat user on 26 October 2009, 13:11Enligt principen "uthållighet är lättare att träna upp än snabbhet"*: 42.2 × 8:39 = 6:05:02.
* kanske en nåt förenklad bild av verkligheten
Enligt principen "uthållighet är lättare att träna upp än snabbhet"*: 42.2 × 8:39 = 6:05:02.
* kanske en nåt förenklad bild av verkligheten
Quote from Funbeat user on 26 October 2009, 15:27Med de förutsättningarna och en plan på 2-3 ggr löpträning i veckan så tror jag dessvärre inte du kommer ta dig i mål. Inte om det finns en maxtid på maran i alla fall.
Med de förutsättningarna och en plan på 2-3 ggr löpträning i veckan så tror jag dessvärre inte du kommer ta dig i mål. Inte om det finns en maxtid på maran i alla fall.
Quote from Funbeat user on 26 October 2009, 15:35Två gånger i veckan är ju en bra start, bättre det än att starta för hårt och sen lägga ner, men.... nja, nåt marathon tror inte jag heller det räcker till.
Med bibehållen vikt tror jag faktiskt du är tvungen att (löp)träna så mycket som 4-5ggr/vecka och
Två gånger i veckan är ju en bra start, bättre det än att starta för hårt och sen lägga ner, men.... nja, nåt marathon tror inte jag heller det räcker till.
Med bibehållen vikt tror jag faktiskt du är tvungen att (löp)träna så mycket som 4-5ggr/vecka och
Quote from Funbeat user on 26 October 2009, 15:37Jonas: nån maxtid fanns inte bland förutsättningarna!
Antingen gissar man en tid, eller också DNF.
Så är din gissning fortfarande DNF?
Jonas: nån maxtid fanns inte bland förutsättningarna!
Antingen gissar man en tid, eller också DNF.
Så är din gissning fortfarande DNF?