Quote from Funbeat user on 26 October 2009, 15:39Klart att det är en bra start att löpträna 2-3 ggr i veckan, men att fortsätta med det och sedan tro att man klarar ett marathon om sex månader....nja, det vet i tusan.
Själv tänker jag springa mitt första marathon i Köpenhamn nästa år, och drar igång lö
Klart att det är en bra start att löpträna 2-3 ggr i veckan, men att fortsätta med det och sedan tro att man klarar ett marathon om sex månader....nja, det vet i tusan.
Själv tänker jag springa mitt första marathon i Köpenhamn nästa år, och drar igång lö
Quote from Funbeat user on 26 October 2009, 15:40De flesta Marathon har väl en maxtid?
De flesta Marathon har väl en maxtid?
Quote from Funbeat user on 26 October 2009, 15:42Jasså okej ingen maxtid. Då säger jag 11min/km x 42,2km = 7h 45min. Du har tillräckligt med envishet för att fullfölja så nåt DNF blir det inte om du får hålla på hur länge som helst. Fast jag skulle ju inte klassa 11min-fart som löpning.
Jasså okej ingen maxtid. Då säger jag 11min/km x 42,2km = 7h 45min. Du har tillräckligt med envishet för att fullfölja så nåt DNF blir det inte om du får hålla på hur länge som helst. Fast jag skulle ju inte klassa 11min-fart som löpning.
Quote from Funbeat user on 26 October 2009, 15:45FY Markus, den där sista meningen var ett mycket onödigt tillägg. *blänger på*
Det är väl klart att det är bättre att man tar sig runt i en takt man inte går sönder av än alternativet, eller hur?
FY Markus, den där sista meningen var ett mycket onödigt tillägg. *blänger på*
Det är väl klart att det är bättre att man tar sig runt i en takt man inte går sönder av än alternativet, eller hur?
Quote from Funbeat user on 26 October 2009, 15:47Jodå Jonas, visst har de det. Men i min fråga fanns ingen sådan förutsättning. Gissa en tid bara 😀
Markus - vad du kallar saker och ting spelar ingen roll - frågan gällde ju bara en gissning av min tid! 😉
Jodå Jonas, visst har de det. Men i min fråga fanns ingen sådan förutsättning. Gissa en tid bara 😀
Markus - vad du kallar saker och ting spelar ingen roll - frågan gällde ju bara en gissning av min tid! 😉
Quote from Funbeat user on 26 October 2009, 15:51Jessie - håller med dig, nog var det onödigt. Men jag känner den de tävlings-nörden, han låter så där i skrift. Men i själva verket är han både vettig och snäll.
Och jag är glad att Markus har förstått att DNF är ett ord jag inte förstår (H:)
Jessie - håller med dig, nog var det onödigt. Men jag känner den de tävlings-nörden, han låter så där i skrift. Men i själva verket är han både vettig och snäll.
Och jag är glad att Markus har förstått att DNF är ett ord jag inte förstår (H:)
Quote from Funbeat user on 26 October 2009, 15:53Jessie: Tror inte det finns anledning till att bli upprörd. Jag känner Lena sedan tidigare (nåja, lite på internet-nivå iaf) och bedömde att hon inte skulle ta illa upp. Dessutom hittar jag fler promenader i Lenas träningsdagbok med snabbare tempo än 11mi
Jessie: Tror inte det finns anledning till att bli upprörd. Jag känner Lena sedan tidigare (nåja, lite på internet-nivå iaf) och bedömde att hon inte skulle ta illa upp. Dessutom hittar jag fler promenader i Lenas träningsdagbok med snabbare tempo än 11mi
Quote from Funbeat user on 26 October 2009, 15:55DNF
DNF
Quote from Funbeat user on 26 October 2009, 16:00I den formen du är i nu måste jag nog också säga DNF. Träning två gånger i veckan i 6mån är nog fortfarande på gränsen till DNF, men om det inte finns tidsbegränsningar så gissar jag 8.26 (högst vetenskapligt 🙂 ).
DNF tror jag pga av skaderisken, inte
I den formen du är i nu måste jag nog också säga DNF. Träning två gånger i veckan i 6mån är nog fortfarande på gränsen till DNF, men om det inte finns tidsbegränsningar så gissar jag 8.26 (högst vetenskapligt 🙂 ).
DNF tror jag pga av skaderisken, inte
Quote from Funbeat user on 26 October 2009, 16:00Fast jag skulle tycka det vore kul om du satsade på mitt alternativ med 4-5 löppass och 40km/v varav ett lite längre pass. Dock föreskriver jag inga tider eller km-snitt, utan långsam jogg på alla pass är helt okej. Om du sakta gör en upptrappningsplan så
Fast jag skulle tycka det vore kul om du satsade på mitt alternativ med 4-5 löppass och 40km/v varav ett lite längre pass. Dock föreskriver jag inga tider eller km-snitt, utan långsam jogg på alla pass är helt okej. Om du sakta gör en upptrappningsplan så