Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Du menar titeln "Ej oskuld"?

I USA finns ett antal marathonlopp med snäll max.tid.

Lena har dessutom minst 2 gånger tagit sig över 50K på ett och samma dygn.
Det var inga 24H-lopp.

57.551 meter på ett 12H är mig veterligen hennes bästa.
Hur många av er som läser och kanske också sv

Lena
det är klart att du grejar att ta dig runt ett marathon!
Jag tror på dig.
Jag ska själv springa mitt första marathon i stockholm.

Det är så himla svårt att gissa en tid eftersom du kan förbättra dina tider avsevärt när du väl kommer igång och spri

Jag är fortfarande skeptiskt till att springa som tung. Uthållighet finns ja, men finns den i knäna också?

Jag är positiv och tror du grejjar det. Fast se upp med skaderisken. Om jag tänker hur lång tid det skulle ta för mig att gå hela (snabb gång) så skulle nog ta 8:30 min/km x 42,2 km = 6 timmar.

Så nog borde du kunna klara det på runt 6 timmar (lite plus,

Lena: Under 6 timmar! 5:59:59 kanske!

Jag tror att en person med bra uthållighet men som inte springer så fort (!) kan hålla hastigheten bättre än dom flesta 4-5timmars löparna. Så jag tror du klarar det!
Men sluta med cykeln redan nu (åtminstone nån dag

Jag tror också du kan fixa det på 6 timmar, om du verkligen kommer igång och tränar några mil i veckan.

Men arrangörens maxtid är väsentlig att känna till.

Ex: om du springer på 5.30.01 i de flesta tävlingar blir du (åtminstone teoretiskt) DNF:ad.

Om du däremot klarar 5.59.59 i Höga Kusten får du en dkänd tid. Iofs rekommenderar jag inte den banan för en

Alla 6H+ längre är snälla i jämförelse med de allra flesta marathonloppen.
Har sprungit Landskrona 11 gånger.
Lätt, kanske men usch så tråkig.
Strax före varvning är enda mysiga stället.
Varför jag varit med 11 gånger. Kände de flesta.

Jag t.o.m. sprang

Landskrona M. "är" inte tråkig bara för att du råkar tycka detta! Det är fler om bedömningen.

Vi är olika! V.v. respektera.

Det finns mer än en faktor att ta hänsyn till. Fler än som nu är fallet borde unna sig själva att deltaga i Kurt Holmgrens (enlig