Quote from Funbeat user on 21 September 2010, 20:18sant sant, någon som har koll på sram force och sram red ? skiljer ju 3000kr mellan dessa serierna men vet inte hur stor skillnad man får för dessa 3000kr?
sant sant, någon som har koll på sram force och sram red ? skiljer ju 3000kr mellan dessa serierna men vet inte hur stor skillnad man får för dessa 3000kr?
Quote from Funbeat user on 21 September 2010, 20:47Du får i mitt tycke snyggare vevar till Red och något lättare men om det är värt 3000,, om man lägger till lite till så får man väl ceramiska lager i vevlagret också.
Jag har kört med Sram Force 2010 2 månader och tycker det funkar grymt bra men provkläm
Du får i mitt tycke snyggare vevar till Red och något lättare men om det är värt 3000,, om man lägger till lite till så får man väl ceramiska lager i vevlagret också.
Jag har kört med Sram Force 2010 2 månader och tycker det funkar grymt bra men provkläm
Quote from Funbeat user on 21 September 2010, 20:58Viktmässigt 199 gram enligt länken ovan. Om man nu bara tittar till vikten innebär det en kostnad på 15 spänn grammet...
Mvh Janne
Viktmässigt 199 gram enligt länken ovan. Om man nu bara tittar till vikten innebär det en kostnad på 15 spänn grammet...
Mvh Janne
Quote from Funbeat user on 22 September 2010, 07:53Vilket innebär att jag har tjänat 150000 genom att gå ner 10 kg 😉
Vilket innebär att jag har tjänat 150000 genom att gå ner 10 kg 😉
Quote from Funbeat user on 22 September 2010, 11:32Vilket innebär att jag har tjänat 150000 genom att gå ner 10 kg
Detta är en vanlig missuppfattning bland många cyklister. Att vi skulle tjänar mer på att gå ner i egen vikt. Nej så är det inte. Möjligen skulle vi ev kunna spara någon krona om det ens.
Vilket innebär att jag har tjänat 150000 genom att gå ner 10 kg
Detta är en vanlig missuppfattning bland många cyklister. Att vi skulle tjänar mer på att gå ner i egen vikt. Nej så är det inte. Möjligen skulle vi ev kunna spara någon krona om det ens.
Quote from Funbeat user on 22 September 2010, 12:38Det är väl skillnad på totalvikt och roterande vikt?
Det är väl skillnad på totalvikt och roterande vikt?
Quote from Funbeat user on 22 September 2010, 12:42Roterande vikt är väl vikten av hjulen (som roterar). Så har jag förstått det, men det blir inte det första jag har missförstått om jag har fel.
Roterande vikt är väl vikten av hjulen (som roterar). Så har jag förstått det, men det blir inte det första jag har missförstått om jag har fel.
Quote from Funbeat user on 22 September 2010, 12:45och vevparti samt rimligtvis kedjan.
och vevparti samt rimligtvis kedjan.
Quote from Funbeat user on 22 September 2010, 12:45Spelar inte vevparti o resten av transmissionsledet lite roll där också. Eller varför är annars vikten på kedja, klingor o kassetter intressant?
Spelar inte vevparti o resten av transmissionsledet lite roll där också. Eller varför är annars vikten på kedja, klingor o kassetter intressant?
Quote from Funbeat user on 22 September 2010, 15:32Och så får vi inte glömma de keramiska lagren i trissorna på bakväxeln. Desa om något är viktiga;)
Och en sak till. Var man fäster magneten till cykeldatorn. Det kan göra stor skillnad det. Flera kg under en VR. Har ni tänkt på det.
Om man får en felbal
Och så får vi inte glömma de keramiska lagren i trissorna på bakväxeln. Desa om något är viktiga;)
Och en sak till. Var man fäster magneten till cykeldatorn. Det kan göra stor skillnad det. Flera kg under en VR. Har ni tänkt på det.
Om man får en felbal