Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVilken växelgrupp?
You need to log in to create posts and topics.

sant sant, någon som har koll på sram force och sram red ? skiljer ju 3000kr mellan dessa serierna men vet inte hur stor skillnad man får för dessa 3000kr?

Du får i mitt tycke snyggare vevar till Red och något lättare men om det är värt 3000,, om man lägger till lite till så får man väl ceramiska lager i vevlagret också.

Jag har kört med Sram Force 2010 2 månader och tycker det funkar grymt bra men provkläm

Viktmässigt 199 gram enligt länken ovan. Om man nu bara tittar till vikten innebär det en kostnad på 15 spänn grammet...

Mvh Janne

Vilket innebär att jag har tjänat 150000 genom att gå ner 10 kg 😉

Vilket innebär att jag har tjänat 150000 genom att gå ner 10 kg

Detta är en vanlig missuppfattning bland många cyklister. Att vi skulle tjänar mer på att gå ner i egen vikt. Nej så är det inte. Möjligen skulle vi ev kunna spara någon krona om det ens.

Det är väl skillnad på totalvikt och roterande vikt?

Roterande vikt är väl vikten av hjulen (som roterar). Så har jag förstått det, men det blir inte det första jag har missförstått om jag har fel.

och vevparti samt rimligtvis kedjan.

Spelar inte vevparti o resten av transmissionsledet lite roll där också. Eller varför är annars vikten på kedja, klingor o kassetter intressant?

Och så får vi inte glömma de keramiska lagren i trissorna på bakväxeln. Desa om något är viktiga;)

Och en sak till. Var man fäster magneten till cykeldatorn. Det kan göra stor skillnad det. Flera kg under en VR. Har ni tänkt på det.

Om man får en felbal