Quote from Funbeat user on 22 September 2010, 19:35Jag tycker det är svårare att ha en 6.8 kg:s cykel.
Jag tycker det är svårare att ha en 6.8 kg:s cykel.
Quote from Funbeat user on 23 September 2010, 08:05"Hur många varv snurra ett hjul under en VR. Jo ca 15000 varv och om varje varv "väger" 2g så blir det totalt 15000*2= 30000 g. dvs. 30 kg under ett VR. Bara för att man sätter magneten fel."
Hmm..du måste ha en väldigt stor omkrets på dina hjul, jag har
"Hur många varv snurra ett hjul under en VR. Jo ca 15000 varv och om varje varv "väger" 2g så blir det totalt 15000*2= 30000 g. dvs. 30 kg under ett VR. Bara för att man sätter magneten fel."
Hmm..du måste ha en väldigt stor omkrets på dina hjul, jag har
Quote from Funbeat user on 23 September 2010, 10:48"Hmm..du måste ha en väldigt stor omkrets på dina hjul, jag har iallafall ca 2m runt mina och mina hjul snurrar ca 150 000 varv vilket då gör att magneten kommer att väga lite mer än 30kg"
Hmm.. en liten tankelapsus där. Tänk vad viktig en (0) kan vara.
"Hmm..du måste ha en väldigt stor omkrets på dina hjul, jag har iallafall ca 2m runt mina och mina hjul snurrar ca 150 000 varv vilket då gör att magneten kommer att väga lite mer än 30kg"
Hmm.. en liten tankelapsus där. Tänk vad viktig en (0) kan vara.
Quote from Funbeat user on 23 September 2010, 10:50Svan var inte precis först med att viktoptimera.
Svan var inte precis först med att viktoptimera.
Quote from ellen olsson on 23 September 2010, 10:53Nej, men cyklister är "värst". Jag glömmer aldrig när jag frågade Emelie Öhrstig om Crafts underställ var lätta. Hon kontrade direkt med att fråga om jag var cyklist... 😀
Nej, men cyklister är "värst". Jag glömmer aldrig när jag frågade Emelie Öhrstig om Crafts underställ var lätta. Hon kontrade direkt med att fråga om jag var cyklist... 😀
Quote from Funbeat user on 23 September 2010, 11:21Med en densitet på sådär 5, skulle väl 1 g stavspets vara sådär 2x5x20 mm. Då blir det förbannat lite kvar efter filandet ...
Med en densitet på sådär 5, skulle väl 1 g stavspets vara sådär 2x5x20 mm. Då blir det förbannat lite kvar efter filandet ...
Quote from Funbeat user on 23 September 2010, 11:53"Svan var inte precis först med att viktoptimera"
Nej det var han inte och inte var han först med att köra med en stav heller. Men han slog en hel skidvärld med häpnad med den ändå;)
http://www.youtube.com/watch?v=fci_UJyNpC8
Vänligen
P.
"Svan var inte precis först med att viktoptimera"
Nej det var han inte och inte var han först med att köra med en stav heller. Men han slog en hel skidvärld med häpnad med den ändå;)
http://www.youtube.com/watch?v=fci_UJyNpC8
Vänligen
P.
Quote from Funbeat user on 23 September 2010, 12:45"Det kommer alltid att kosta mer att transportera upp än det ger tillbaka på vägen ner. Annars så har du en "evighetsmaskin" och ett nobelpris som i en lite ask. Glöm inte vem som kläckte iden"
-Är du riktigt säker på detta? Har ett svagt minne av fysikl
"Det kommer alltid att kosta mer att transportera upp än det ger tillbaka på vägen ner. Annars så har du en "evighetsmaskin" och ett nobelpris som i en lite ask. Glöm inte vem som kläckte iden"
-Är du riktigt säker på detta? Har ett svagt minne av fysikl
Quote from Funbeat user on 23 September 2010, 13:14Henrik Kjellberg: Det er forskell på fast masse og en person av kjøt å blod.
Det kaloriforbruket man har oppover, har forlatt kroppen, og kommer ikke tilbake om du snur syklen å åker samme hvei tilbake.
Henrik Kjellberg: Det er forskell på fast masse og en person av kjøt å blod.
Det kaloriforbruket man har oppover, har forlatt kroppen, og kommer ikke tilbake om du snur syklen å åker samme hvei tilbake.
Quote from Funbeat user on 23 September 2010, 13:53Det är väl fast massa vi pratar om? En magnet till cykeldatorn.
Det är väl fast massa vi pratar om? En magnet till cykeldatorn.