Quote from Funbeat user on 14 June 2011, 22:33Tack för alla tips
Jag har sprungit lite sporadiskt tidigare år, men sällan mer än nång gång i månaden, så lite bakgundsträning har jag.
Det är nog inte benhinnorna som jag får ont i utan säkert bara lite överansträngda muskelfästen.
Jag ska nog spring
Tack för alla tips
Jag har sprungit lite sporadiskt tidigare år, men sällan mer än nång gång i månaden, så lite bakgundsträning har jag.
Det är nog inte benhinnorna som jag får ont i utan säkert bara lite överansträngda muskelfästen.
Jag ska nog spring
Quote from Funbeat user on 15 June 2011, 16:18Då har man anmält sig till Lidingöloppet idag.
Ska bli kul (hoppas jag).
Nu ska jag ge mig planlöst rätt ut i skogen och springa på olika stigar och vägar jag kan tänkas finna.
Efter en timma ska jag vända och försöka hitta hem igen.
Då har man anmält sig till Lidingöloppet idag.
Ska bli kul (hoppas jag).
Nu ska jag ge mig planlöst rätt ut i skogen och springa på olika stigar och vägar jag kan tänkas finna.
Efter en timma ska jag vända och försöka hitta hem igen.
Quote from Funbeat user on 15 June 2011, 21:3618 kilometer blev det. Mitt längsta träningspass någonsin. Kul att upptäcka nya platser.
Extremt backigt var det, 150 meters höjdstigning och nästan inget nerför första 6 km. Sen gick det lättare.
4,57 i medeltempo, kändes väldigt lagom. Inga större känni
18 kilometer blev det. Mitt längsta träningspass någonsin. Kul att upptäcka nya platser.
Extremt backigt var det, 150 meters höjdstigning och nästan inget nerför första 6 km. Sen gick det lättare.
4,57 i medeltempo, kändes väldigt lagom. Inga större känni
Quote from Funbeat user on 16 June 2011, 06:36Sprang du upp för hallandsåsen? Den är väl 155 på högsta stället...
Ta det försiktigt även om det känns bra. Tänk på att det är återhämtningen som bygger kroppen
Sprang du upp för hallandsåsen? Den är väl 155 på högsta stället...
Ta det försiktigt även om det känns bra. Tänk på att det är återhämtningen som bygger kroppen
Quote from Funbeat user on 16 June 2011, 08:03Jag bor i Ydre i gränstrakten Småland-Östergötland. Det är på småländska höglandets nordsluttning. Jag bor 135 möh och högsta punkten igår var 282 möh.
Nu ska jag nog vila tills på Lördag. (om jag kan avhålla mig)
Jag bor i Ydre i gränstrakten Småland-Östergötland. Det är på småländska höglandets nordsluttning. Jag bor 135 möh och högsta punkten igår var 282 möh.
Nu ska jag nog vila tills på Lördag. (om jag kan avhålla mig)
Quote from Funbeat user on 16 June 2011, 10:13Jag hade typ samma målsättning när jag började löpa mer för några månader sedan. Har ingen aning om det är realistiskt att klara av men jag fick tipset från erfarna löpare att inte stirra för mycket på tider utan mer försöka samla på mig mängd. Därför har
Jag hade typ samma målsättning när jag började löpa mer för några månader sedan. Har ingen aning om det är realistiskt att klara av men jag fick tipset från erfarna löpare att inte stirra för mycket på tider utan mer försöka samla på mig mängd. Därför har
Quote from Funbeat user on 16 June 2011, 10:26Erik:
Efter att ha fått liknande tips som från dig nu, så hade jag egentligen tänkt att springa på 5,30 tempo.
Men det verkar som man har ett visst tempo i kroppen som känns mest avslappnat och behagligt att springa i. Springer man saktare än det uppleve
Erik:
Efter att ha fått liknande tips som från dig nu, så hade jag egentligen tänkt att springa på 5,30 tempo.
Men det verkar som man har ett visst tempo i kroppen som känns mest avslappnat och behagligt att springa i. Springer man saktare än det uppleve
Quote from Funbeat user on 16 June 2011, 10:42Jo, det känner jag igen. Ibland blir jag nästan rastlös av det låga tempot. Har passande nog bestämt mig för att försöka lära mig att orientera i samma veva vilket håller ner tempot. Försöker springa vilse så ofta jag kan och sedan hitta hem.
Tiden ute g
Jo, det känner jag igen. Ibland blir jag nästan rastlös av det låga tempot. Har passande nog bestämt mig för att försöka lära mig att orientera i samma veva vilket håller ner tempot. Försöker springa vilse så ofta jag kan och sedan hitta hem.
Tiden ute g
Quote from Funbeat user on 16 June 2011, 11:31Håkan + Erik.
De flesta har ett antal tempon som känns OK,
men desto fler som känns obekväma.Testa er fram.
Själv när mitt 2-3-timmarstempo var ca. 4:45 kunde jag
hitta långsammare tempon som också passade.Blev ofta tillfrågad av nybörjare, vilket
Håkan + Erik.
De flesta har ett antal tempon som känns OK,
men desto fler som känns obekväma.
Testa er fram.
Själv när mitt 2-3-timmarstempo var ca. 4:45 kunde jag
hitta långsammare tempon som också passade.
Blev ofta tillfrågad av nybörjare, vilket
Quote from Funbeat user on 16 June 2011, 12:34När TS skrev "Jag har ganska nyligen kommit igång med löpträning och får ofta lite ont i benhinnor och knän." så kunde jag dra paralleller till hur det kändes för mig för två månader sedan.
Nu efteråt är min analys att jag sprang alla pass lite fortare
När TS skrev "Jag har ganska nyligen kommit igång med löpträning och får ofta lite ont i benhinnor och knän." så kunde jag dra paralleller till hur det kändes för mig för två månader sedan.
Nu efteråt är min analys att jag sprang alla pass lite fortare