Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Intressant!

Jag tror även att jag tidigare har hållit ett lite för högt tempo.
Framförallt i början av passen, nu inser jag att man nog i alla fall inte bör dra på för fullt första kilometern.

Idag har jag knappt ont nånstans, så passet igår var nog ett

Erik.
På 80-talet fanns inte Funbeat och liknande eller en uppsjö av litteratur.
Jag litade på de med erfarenhet. (t+)

Noll skador blev resultatet när det gällde att träna upp sig.

Långt inlägg:

Det där med hur fort man ska springa under olika typer av pass, hur långt, vilket specifikt system man vill träna (uthållighet, senor & leder, kapillärbyggnad, hjärta o.s.v.) är en djungel.

Mtp. dina känningar verkar du ha gått ut i hårda

Det är lite svårt att ge dig tidsangivelser då du inte reggat någon träning.

Rent generellt är det bra med att variera sin träning mycket i fråga om tid och distans och underlag för att kroppen skall ha tid till att förbereda senor och muskelfästen osv f

Anders:

Tack för ditt inlägg.
Det är inte lätt det där med hur man ska lägga upp sin träning.

Det ska ju kännas roligt också:

Jag kommer nog göra så här framöver:

Långpass:
Värma upp i ca 3 km, sedan öka till ett behagligt tempo mellan 4,30 och 5,00 p

K-G:
Det var ju det jag gjorde; Min referensgrupp bestod av en sub 3h löpare på marathon samt en av Sveriges mest meriterade multisportare. Tycker att den erfarenheten borde räcka någonstans i sammanhanget.

Tror bara att man inte ska underskatta svårighe

Blev också sugen på att testa milen. Ska göra det på bana på söndag tror jag. Så att man inte kan skylla på lutningen 🙂

Running cloud:
Jag har försökt koppla min GPS klocka till funbeat, men inte fått det att funka. Dina tips sammanföll ganska väl med vad jag hann skriva innan.

Erik:
Du får meddela din tid sedan.

Japp, såg att Anders var lite snabbare än jag även med inlägget. Det blev någon favorit i repris 🙂

Ska springa 10 000m imorgon på bana. Ett träningslopp innan "le tour de Sätra" som jag hittade här på funbeat. Hoppas på sub40. Meddelar detta nu dagen innan för att inte kunna smita undan. Får se hur det går 🙂