Quote from Funbeat user on 18 July 2011, 18:51Om din ända målsättning är att göra 40min på milen så är det bara att köra. Skulle säga att det näst intill är helt omöjligt för dig att i höst göra 2:15 på LL30. Men överbevisa mig gärna 🙂
Anledningen till att man vill få ner farten på distanspassen ä
Om din ända målsättning är att göra 40min på milen så är det bara att köra. Skulle säga att det näst intill är helt omöjligt för dig att i höst göra 2:15 på LL30. Men överbevisa mig gärna 🙂
Anledningen till att man vill få ner farten på distanspassen ä
Quote from Funbeat user on 18 July 2011, 18:59@Oskar. Om du svarar till mig så håller jag helt med dig. Mitt första inlägg i denna tråd var just att jag tyckte att ts distansfart var för snabb. Inte för att jag egentligen har koll men för att jag just själv upptäckt meningen med att inte springa dist
@Oskar. Om du svarar till mig så håller jag helt med dig. Mitt första inlägg i denna tråd var just att jag tyckte att ts distansfart var för snabb. Inte för att jag egentligen har koll men för att jag just själv upptäckt meningen med att inte springa dist
Quote from Funbeat user on 18 July 2011, 19:08Tjena Erik, det var tänkt att skriva till TS. Såg om ditt lopp imon. Hoppas det går bra 🙂
Tjena Erik, det var tänkt att skriva till TS. Såg om ditt lopp imon. Hoppas det går bra 🙂
Quote from Funbeat user on 18 July 2011, 19:16Aha! Så går det när man inte läser hela tråden.
Sorry. 😉
Aha! Så går det när man inte läser hela tråden.
Sorry. 😉
Quote from Funbeat user on 19 July 2011, 09:23En liten trådkapning, men det här var intressant!! 🙂
Om jag tänker springa 10km på 55min om ca 1 månad. Tolkar jag http://www.attackpoint.org/trainingpaces.jsp?dist=10000&units=meters&time=05500 rätt då om jag kör mitt 14km pass imorgon på 6:54 tempo??
En liten trådkapning, men det här var intressant!! 🙂
Om jag tänker springa 10km på 55min om ca 1 månad. Tolkar jag http://www.attackpoint.org/trainingpaces.jsp?dist=10000&units=meters&time=05500 rätt då om jag kör mitt 14km pass imorgon på 6:54 tempo??
Quote from Funbeat user on 19 July 2011, 10:50Nej, du skall egentligen skriva in nuvarande tid du gör på 10K, inte vad du tänker träna för.
Nej, du skall egentligen skriva in nuvarande tid du gör på 10K, inte vad du tänker träna för.
Quote from Funbeat user on 19 July 2011, 10:54Ok, då hamnar jag på strax över 7:00, men jag förstår inte riktigt syfte i såfall 🙁
Ok, då hamnar jag på strax över 7:00, men jag förstår inte riktigt syfte i såfall 🙁
Quote from Funbeat user on 19 July 2011, 11:12Kortfattat kan man säga att du måste träna i hastigheter som du klarar av och där du får ut som mest av din träning. Det är lätt att tro att en mil på 50 minuter alltid ger bättre träningsresultat än en mil på 60 minuter, men så är alltså inte fallet.
Kortfattat kan man säga att du måste träna i hastigheter som du klarar av och där du får ut som mest av din träning. Det är lätt att tro att en mil på 50 minuter alltid ger bättre träningsresultat än en mil på 60 minuter, men så är alltså inte fallet.
Quote from Funbeat user on 19 July 2011, 11:16Hoppsan...
Då kan jag alltså sluta jaga bättre tider på varenda pass 🙂Min träning fick helt plötsligt ett helt nytt upplägg!
Tack.
Hoppsan...
Då kan jag alltså sluta jaga bättre tider på varenda pass 🙂
Min träning fick helt plötsligt ett helt nytt upplägg!
Tack.
Quote from Funbeat user on 19 July 2011, 11:16Ja, man skall inte springa för fort. Och man skall utgå från sin nuvarande kapacitet, inte sin tänkta. Explicit uttryckt i texterna bakom kalkylatorn.
Om metoden är bra eller dålig kan diskuteras, men sådan är den.
Ja, man skall inte springa för fort. Och man skall utgå från sin nuvarande kapacitet, inte sin tänkta. Explicit uttryckt i texterna bakom kalkylatorn.
Om metoden är bra eller dålig kan diskuteras, men sådan är den.