Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hej!

Jag började med orientering och konditionsträning kring 12års ålder och höll på halvseriöst tills jag började gymnasiet då jag i princip gick in i en vägg. Motivationen försvann helt och jag fåfäng som jag var flyttade jag in i gymmet.

Är idag 20

Kontakta en PT och berätta för honom/henne vad du behöver hjälp med. Nämligen någon som ersätter farsans "push" att du ska ut och springa....

Anmäl dig till en, för dig, stor utmaning som kan kittla tävlingsnerven att prestera bra och på så sätt trigga igång motivationen är mitt stalltips.

Jag funkar så iaf. Har jag inget konkret mål med min träning så tar jag antingen inte i tillräckligt elle

Ja, för att komma igång kan du säkert ta hjälp av små "hacks". Fyll ditt tillvaro med sådant som motiverar och påminner dig. Saker med energi i, som ger pirr i magen snarare än i huvudet. Se filmer (Without Limits) och läs böcker (Fixx "Löpning"). Surfa r

Jag förstår inte frågeställningen. Antingen vill du eller också inte. Hur svårt kan det vara?

Skaffa en eller några träningskompisar. Man blir mer benägen att ge sig ut om man vet att någon väntar på en.

Ett bra sätt är ju att träna med en lokal klubb. Träningskompisar där kan definitivt höja motivationen att släpa iväg sig till träning. Har du talang kanske du kan få hjälp av en tränare i klubben.

Annars så rekommenderar jag att använda sig av funbeat e

Studentidrottsförening borde det finnas en också?

Det är inte lätt. Vore det lätt hade jag gjort något annat.

Christer har helt rätt i sin enkla formulering, vill du inte kommer det aldrig att hända. Din personliga utmaning ligger i att du behöver hitta vad som triggar din egen motivation nu när pappa inte är i närheten och jagar på dig. Fundera på varför du vill