Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag känner igen mig i ditt problem. I grunden är väl orsaken att det är jobbigt att träna, vilket gör att man gärna skjuter upp träningen. Lösning: hitta något som gör det lättare för dig att övervinna motståndet. Ett sätt är att träna i grupp. Eftersom d

Klart du kan löpträna på kvällen! En lätt pannlampa + en mp3-spelare med musik, radio eller en spännande talbok om du gillar det, o så bara ut o spring. Varför skulle inte det vara lika bra som att träna på dagtid? För många av oss är det bara den tiden s

Något som hjälper mig väldigt mycket är att ha tävlingar att träna mot, men jag har märkt att det bara fungerar för ungefär tio veckor, när det är längre än så till en tävling kan jag få problem. Då får man ha andra saker som motiverar en när man inte är

Sätt upp ett mål, gärna här på funbeat, att du ska träna t.ex. tre ggr/vecka. Sätt ett slutdatum om ett halvår. Sedan ser du bara till att genomföra den målsättningen. Strunta i tid och fart och se bara till att komma ut dessa tre ggr annars visar det röt

Alltså om man ska tillåta sig att amatörpsykologisera lite grann:

Nånstans får jag intrycket att du å ena sidan tycker/känner att "egentligen borde jag kunna vara riktigt bra" .

Å andra sidan vet/misstänker du att du nog sannolikt är ganska långt från d

Jag fick samma känsla som Marcus.. det jag tror ställer till det för dig är att du har svårt att acceptera att du inte längre är "bäst".

Du är ung så du har en möjlighet att göra en elitsatsning om det är det du vill. Men först måste du erkänna för dig s

Det är aldrig försent att ge upp...

Kanske räcker med att hålla igång lite för ett bättre välmående.

Jag läser något annat när jag läser om Ditt "problem":

"Mina föräldrar, särskilt min pappa, har alltid manat på mig att springa men nu när man flyttat finns inte den lilla pushen kvar vilket nästan var det enda som fick mig att snöra på mig löparskorna m

Jag är inne på Sylvias (mfl) linje: VILL du verkligen bli en grym löpare? Eller var det så att din pappa gärna ville att du skulle det?

Satsa på något du är motiverad för istället.

Hur du än gör: lycka till!

/Pelle

Ja man behöver inte löpträna. Det finns annat i livet. Gör vad du råkar bli intresserad av. Har du ingen motivation till att springa är det en signal till att göra något annat.