Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

kom in på tråden nybörjare för göteborgsvarvet.. Här får du inspration av nybörjare helt klart. är själv en gammal soffpotatis. ler. PS göteborgsvarvet behöver inte vara ditt mål.

http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1107141

Hej!

Har läst igenom alla inläggen i tråden och tagit åt mig alla tips, tack!

Jag har kört två pass sedan jag började tråden men inte suttit upp några mål eller nåt sådant. Dock har passen känts bra och motivationen verkar stabil.

Kul att du är i gång. Tror att Funbeat kan vara en motivationsfaktor (eller spark i röven som du själv säger) för dej. Det är kull att regga sin träning och i bland är det skäl nog för att sticka ut.

Nu får man ju göra som man själv vill, men personlige

Regga dina träningspass, hitta några träningsvänner och blogga så kan du få mer respons och pepp.

ja kom in på nybörja tråden så jag får grilla dig. Länken har du en bit upp. Skratt

Jag tycker inte alls att man ska börja lugnt. Jag tycker man ska maxa så att blodsmaken kommer i munnen, oavsett om det är efter hundra meter eller åtta kilometer. Att gå och jogga långsamt är inte motiverande - det är långtråkigt.

Värm upp en kort stun

När jag tappar motivationen så går jag till gymmet o springer på löpbandet istället. Konstigt nog blir det lättare att köra på när man är omgiven av andra människor. Finns säkert nån psykologisk förklaring? Hade en period när det var trögt att komma igång

Haha, kul skämt Anna N. Det där går nog jättebra en vecka eller två, sen blir det bänken, eller läkare-löpförbud-crosstrainer. För du skämtade väl?

Annas metod funkar visst. Jag körde så förr i tiden.

Ja, jag skämtade inte. Med bra uppvärmning ser jag inga problem med köttaträning