Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningvilodagar? hur många?
You need to log in to create posts and topics.

Jag har mest promenerat och cyklat senaste halvåret, men nu har jag börjat jogga och simma igen. Jag undrar hur många pass i veckan som är ok att träna egentligen? Jag vill nog träna ett pass/dag 5 dagar i veckan. Är det för mkt? *funderar*
Har för mig a

Hur ofta man tar vilodag är helt individuellt och beror på hur träningsvan kroppen är. Tränar man flera olika discipliner så kompletterar de varandra och kroppen tål fler pass. Jag blandar simning, cykling, löpning, styrka och kör ofta två pass om dagen,

Oj vila var tionde dag var ju inte så ofta direkt...!
Antar att man/jag kanske är lite onödigt rädd att bli övertränad. Folk i min omgivning är ofta på mig och tycker att jag rör på mig så himla mkt, DET reagerar folk på. När jag inte rör mig ALLS är det

Jag planerar aldrig in mina vilodagar. De kommer naturligt av att annat i livet pockar på. Som just då känns viktigare än träningen...

Annars är det ju som Sara säger; ju fler discipliner man tränar, detso lättare är det att träna i stort sett dagligen u

Den viktigaste vilan är då man sover så om man tränar så mycket är det viktigt att man får sova ordentligt!

Kör du tjugo timmar i veckan så finns det risk för överträning om du enbart kör tung träning.........

Ja så gjorde jag när jag var yngre, tränade två gånger på en dag allstå - då joggade jag på morgnarna och gick på aerobicspass på kvällarna.

Sömn har jag märkt är viktigt. Speciellt när man tränar. När jag joggade mkt när jag var yngre (tog mig runt mar

Kan tillägga att överträning sitter oftast i huvudet på grund av för dålig motivation.
Elofsson är ett lysande exempel som inte körde så mycket, utan tappade lusten..

20 timmar i veckan?!?!? HJÄLP så mkt tränar jag aldrig. Det är väl ungefär 7 timmar i veckan jag tänkte träna. *garvar*

Som andra har sagt så är antal vilodagar individuellt. Man måste själv känna efter vad som blir bra för en själv. Men man behöver inte vara hysterisk över ifall man inte får in en vilodag då och då.

Jag brukar försöka få in en vilodag i veckan. Under vi