Quote from Funbeat user on 26 June 2008, 15:30Många förr arbetade mer än de tålde.
Flera parametrar att ta med.
Sömn och mat. Många som arbetade hårt fick dåligt med mat eller fel mat = inte bra.
Däremot undrar jag om inte många av dem sov bättre än vi, trots trångboddhet & dåliga sängar, de la sig
Många förr arbetade mer än de tålde.
Flera parametrar att ta med.
Sömn och mat. Många som arbetade hårt fick dåligt med mat eller fel mat = inte bra.
Däremot undrar jag om inte många av dem sov bättre än vi, trots trångboddhet & dåliga sängar, de la sig
Quote from Camilla Höög on 26 June 2008, 16:06Jag tror istället att IT-folk är överreprensenterade bland de som motionerar. Jag är programmerare och på min avdelning tränar nog var 3:e person ganska hårt och hälften rör sig måttligt.
Jag tror istället att IT-folk är överreprensenterade bland de som motionerar. Jag är programmerare och på min avdelning tränar nog var 3:e person ganska hårt och hälften rör sig måttligt.
Quote from Funbeat user on 26 June 2008, 16:07Krister: Okej, men jag tycker att jämförelsen med hårt kroppsarbete förr blir lite fel, eftersom många av dem dog vid låg ålder, var sjukliga, värkbrutna och/eller utslitna.
(För övrigt anser jag att man definitivt kan vara fysiskt aktiv varje dag, om m
Krister: Okej, men jag tycker att jämförelsen med hårt kroppsarbete förr blir lite fel, eftersom många av dem dog vid låg ålder, var sjukliga, värkbrutna och/eller utslitna.
(För övrigt anser jag att man definitivt kan vara fysiskt aktiv varje dag, om m
Quote from Francesco Maria Di Campli on 26 June 2008, 16:09Jag är lärarstudent!
🙂
Jag är lärarstudent!
🙂
Quote from Funbeat user on 26 June 2008, 16:12Om man summerar det här då:
Antal vilodagar är individuellt och beror på många saker, tex:
1. Hur bra tränad man är
2. Hur varierat man tränar
3. Hur hårt man tränar
4. Hur bra man sköter mat, dryck och sömn
5. Vilken ambitionsnivå man har
Om man summerar det här då:
Antal vilodagar är individuellt och beror på många saker, tex:
1. Hur bra tränad man är
2. Hur varierat man tränar
3. Hur hårt man tränar
4. Hur bra man sköter mat, dryck och sömn
5. Vilken ambitionsnivå man har
Quote from Funbeat user on 26 June 2008, 16:23Anders: Bra sammanfattning.
Per: Inte mer fel än än uppfattningen som tyvärr många har att det är skadligt att träna lite mer än normalt (enligt många passerar man den gränsen redan om man tränar mer än 3 gånger per vecka eller springer mer än 10 km åt g
Anders: Bra sammanfattning.
Per: Inte mer fel än än uppfattningen som tyvärr många har att det är skadligt att träna lite mer än normalt (enligt många passerar man den gränsen redan om man tränar mer än 3 gånger per vecka eller springer mer än 10 km åt g
Quote from Funbeat user on 26 June 2008, 16:54Bra skrivet Anders, Framförallt det sista. 😉 / Åsa
Bra skrivet Anders, Framförallt det sista. 😉 / Åsa
Quote from Funbeat user on 27 June 2008, 08:43Hustrun och jag passar tillsammans in i båda grupperna. En lärare och en IT-slav...
Empiriska data från den här tråden ger vid handen att det mest är människor som arbetar med IT och i andra hand lärare som är löpare på fritiden...:-)Håller med Anders,
Hustrun och jag passar tillsammans in i båda grupperna. En lärare och en IT-slav...
Empiriska data från den här tråden ger vid handen att det mest är människor som arbetar med IT och i andra hand lärare som är löpare på fritiden...:-)
Håller med Anders,
Quote from Jonas Täng on 27 June 2008, 09:12Jag är varken IT-människa eller lärare men tränar ändå... 😉
Jag är varken IT-människa eller lärare men tränar ändå... 😉
Quote from Funbeat user on 27 June 2008, 09:54Överrepresentationen (om det nu är det) av IT-folk kan ju också ha att göra med att är man intresserad av/sitter ofta vid datorn så tycker man också att ett nätforum som funbeat förhöjer tränandet?
Jag jobbar som grafiker, och sitter i princip hela dagar
Överrepresentationen (om det nu är det) av IT-folk kan ju också ha att göra med att är man intresserad av/sitter ofta vid datorn så tycker man också att ett nätforum som funbeat förhöjer tränandet?
Jag jobbar som grafiker, och sitter i princip hela dagar