Quote from Funbeat user on 26 June 2008, 15:30Många förr arbetade mer än de tålde.
Flera parametrar att ta med.
Sömn och mat. Många som arbetade hårt fick dåligt med mat eller fel mat = inte bra.
Däremot undrar jag om inte många av dem sov bättre än vi, trots trångboddhet & dåliga sängar, de la sig
Många förr arbetade mer än de tålde.
Flera parametrar att ta med.
Sömn och mat. Många som arbetade hårt fick dåligt med mat eller fel mat = inte bra.
Däremot undrar jag om inte många av dem sov bättre än vi, trots trångboddhet & dåliga sängar, de la sig
Quote from Camilla Höög on 26 June 2008, 16:06Jag tror istället att IT-folk är överreprensenterade bland de som motionerar. Jag är programmerare och på min avdelning tränar nog var 3:e person ganska hårt och hälften rör sig måttligt.
Jag tror istället att IT-folk är överreprensenterade bland de som motionerar. Jag är programmerare och på min avdelning tränar nog var 3:e person ganska hårt och hälften rör sig måttligt.
Quote from Funbeat user on 26 June 2008, 16:07Krister: Okej, men jag tycker att jämförelsen med hårt kroppsarbete förr blir lite fel, eftersom många av dem dog vid låg ålder, var sjukliga, värkbrutna och/eller utslitna.
(För övrigt anser jag att man definitivt kan vara fysiskt aktiv varje dag, om m
Krister: Okej, men jag tycker att jämförelsen med hårt kroppsarbete förr blir lite fel, eftersom många av dem dog vid låg ålder, var sjukliga, värkbrutna och/eller utslitna.
(För övrigt anser jag att man definitivt kan vara fysiskt aktiv varje dag, om m
Quote from Francesco Maria Di Campli on 26 June 2008, 16:09Jag är lärarstudent!
🙂
Jag är lärarstudent!
🙂
Quote from Funbeat user on 26 June 2008, 16:12Om man summerar det här då:
Antal vilodagar är individuellt och beror på många saker, tex:
1. Hur bra tränad man är
2. Hur varierat man tränar
3. Hur hårt man tränar
4. Hur bra man sköter mat, dryck och sömn
5. Vilken ambitionsnivå man har
Om man summerar det här då: