Quote from Funbeat user on 26 June 2008, 11:02Om du ska träna 5 dagar i veckan så tycker jag att måndagar och lördagar är trevliga vilodagar, början på veckan och början på helgen. Försöker själv hålla mig till detta.
Om du ska träna 5 dagar i veckan så tycker jag att måndagar och lördagar är trevliga vilodagar, början på veckan och början på helgen. Försöker själv hålla mig till detta.
Quote from Funbeat user on 26 June 2008, 11:03En till programmerare här. Jag tycker nog att konditionsidrotter som löpning/cykel/skidor verkar vara hyfsat populära bland IT-folk, och för all del akademiker i allmänhet. Men det varierar mycket, många tränar ju inte alls.
Håller med Fia-Lotta om att d
En till programmerare här. Jag tycker nog att konditionsidrotter som löpning/cykel/skidor verkar vara hyfsat populära bland IT-folk, och för all del akademiker i allmänhet. Men det varierar mycket, många tränar ju inte alls.
Håller med Fia-Lotta om att d
Quote from Jan Lundquist on 26 June 2008, 11:05Jag är ju ingenjör min inte inom IT. Däremot supportar jag IT som bisyssla.
Jag är ju ingenjör min inte inom IT. Däremot supportar jag IT som bisyssla.
Quote from Funbeat user on 26 June 2008, 12:34Skulle inte kalla mig it-människa även om jag hackat lite i hemsidor, inte heller programmerare riktigt ... beräknare som knackar program när det behövs och modifierar ...
Meeen några antaganden:
a) De flesta som är med här har tillgång till en dator oc
Skulle inte kalla mig it-människa även om jag hackat lite i hemsidor, inte heller programmerare riktigt ... beräknare som knackar program när det behövs och modifierar ...
Meeen några antaganden:
a) De flesta som är med här har tillgång till en dator oc
Quote from Funbeat user on 26 June 2008, 12:56😀
Ja, alla 3 antaganden stämmer in på mig där. Jag skulle helst vilja ha 2 datorer uppkopplade samtidigt. Så att det säkert räcker till. Hemma har vi varsin laptop som det är nu och det känns som lite i underkant för mig. 😀
😀
Ja, alla 3 antaganden stämmer in på mig där. Jag skulle helst vilja ha 2 datorer uppkopplade samtidigt. Så att det säkert räcker till. Hemma har vi varsin laptop som det är nu och det känns som lite i underkant för mig. 😀
Quote from Funbeat user on 26 June 2008, 14:29Krister: Så eftersom människor slet ont, svalt och led förr kan man alltså träna hårt varje dag? Jag har lite svårt att se sambandet.
Krister: Så eftersom människor slet ont, svalt och led förr kan man alltså träna hårt varje dag? Jag har lite svårt att se sambandet.
Quote from Lars Mörrby on 26 June 2008, 14:33Hmm - vi har tre fasta PC, en server och tre laptops på två vuxna + två barn.
Men en kollega till mig hade 32 stycken fleranvändarsystem (icke PC) när han flyttade för ett antal år sedan, däribland både en VAX 11/750 och en PDP11/34
Hmm - vi har tre fasta PC, en server och tre laptops på två vuxna + två barn.
Men en kollega till mig hade 32 stycken fleranvändarsystem (icke PC) när han flyttade för ett antal år sedan, däribland både en VAX 11/750 och en PDP11/34
Quote from Funbeat user on 26 June 2008, 15:01Jag kastade* 3 datorer när jag flyttade hit.
*)Kastade som i att köra dom hem till mamma och pappa. En av dom åkte väl till recykling.
Jag kastade* 3 datorer när jag flyttade hit.
*)Kastade som i att köra dom hem till mamma och pappa. En av dom åkte väl till recykling.
Quote from Lotta Lindström on 26 June 2008, 15:07Jag har "kastat" ganska många saker på det viset. Bra när man kommer på att man egentligen behövde sakerna. 🙂
Jag har "kastat" ganska många saker på det viset. Bra när man kommer på att man egentligen behövde sakerna. 🙂
Quote from Funbeat user on 26 June 2008, 15:11Per: Jag försökte bara skapa en annan syn på problemet huruvida det är farligt att träna varje dag eller ej och tog kroppsarbete som ett exempel på att hård fysisk aktivitet i många timmar per vecka inte är speciellt ovanligt.
Jag är helt övertygad om at
Per: Jag försökte bara skapa en annan syn på problemet huruvida det är farligt att träna varje dag eller ej och tog kroppsarbete som ett exempel på att hård fysisk aktivitet i många timmar per vecka inte är speciellt ovanligt.
Jag är helt övertygad om at