Quote from Funbeat user on 25 June 2008, 20:23Det är det som gör att vi orkar träna så mycket Christer, vi får sitta stilla och vila framför datorn när vi INTE tränar! 😀
Det är det som gör att vi orkar träna så mycket Christer, vi får sitta stilla och vila framför datorn när vi INTE tränar! 😀
Quote from Funbeat user on 25 June 2008, 20:48Vi verkar vara ganska många IT-människor här. Jag är också programmerare. Det känns bra att göra nåt annat än att knappa på tangentbordet.
Vi verkar vara ganska många IT-människor här. Jag är också programmerare. Det känns bra att göra nåt annat än att knappa på tangentbordet.
Quote from Funbeat user on 25 June 2008, 20:50Är också en stillasittande IT-drönare. Som gillar mat... 🙁
Är också en stillasittande IT-drönare. Som gillar mat... 🙁
Quote from Catharina Brattlin on 25 June 2008, 20:59Jisses, Christer, fanns det datorer 1970?!? Jag knapprade på min första dator 1987 när jag som 17-åring gick andra ring på naturvetenskaplig linje. Minns att det var små, klumpiga och hette ABC 80, typ...
Jisses, Christer, fanns det datorer 1970?!? Jag knapprade på min första dator 1987 när jag som 17-åring gick andra ring på naturvetenskaplig linje. Minns att det var små, klumpiga och hette ABC 80, typ...
Quote from Elias Engqvist on 25 June 2008, 21:03Här en av de skojiga saker vi jobbade med på den tiden - ingen bordsdator precis
Edit: Oj, glömde länken: http://en.wikipedia.org/wiki/IBM_360
Här en av de skojiga saker vi jobbade med på den tiden - ingen bordsdator precis
Edit: Oj, glömde länken: http://en.wikipedia.org/wiki/IBM_360
Quote from Funbeat user on 25 June 2008, 21:05Intressant.
Känns som vi tappat tråden nu men vad programmerar du nu då Christer?
Intressant.
Känns som vi tappat tråden nu men vad programmerar du nu då Christer?
Quote from Elias Engqvist on 25 June 2008, 21:07Hehe, står det inte "Löpning" där uppe? Nåja. Vanligtvis C i Solaris-miljö
Hehe, står det inte "Löpning" där uppe? Nåja. Vanligtvis C i Solaris-miljö
Quote from Lars Mörrby on 25 June 2008, 22:50Gött Christer! (Säger jag som jobbar på Sun 🙂
Vi får hitta på en bra ursäkt till att jag måste åka och hälsa på er någon gång så vi kan diskutera träning. Om du springer på min kollega Fahlström så kan du väl fråga om han inte har någon kollega som kan
Gött Christer! (Säger jag som jobbar på Sun 🙂
Vi får hitta på en bra ursäkt till att jag måste åka och hälsa på er någon gång så vi kan diskutera träning. Om du springer på min kollega Fahlström så kan du väl fråga om han inte har någon kollega som kan
Quote from Galderma Fritidsförening on 25 June 2008, 22:56Haha, vad kul det här blev. En massa it-människor 😀
jag går bara i gymnasiet än så länge men jag är insnöad på nätverksbiten jag. 🙂 men det var programmering ni snackade om och det kan jag också ^^ Det är nästan roligare måste jag erkänna. Kanske skul
Haha, vad kul det här blev. En massa it-människor 😀
jag går bara i gymnasiet än så länge men jag är insnöad på nätverksbiten jag. 🙂 men det var programmering ni snackade om och det kan jag också ^^ Det är nästan roligare måste jag erkänna. Kanske skul
Quote from ellen olsson on 25 June 2008, 23:02En del skulle kalla mig en IT-människa medan andra skulle använda andra ord...
Ge mig ett shell så är jag nöjd! 🙂
En del skulle kalla mig en IT-människa medan andra skulle använda andra ord...
Ge mig ett shell så är jag nöjd! 🙂