Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningvilodagar? hur många?
You need to log in to create posts and topics.

Rebecca - vad roligt det lät med så mkt träning!
Jag har tänkt att jag ska jogga, simma, träna yoga och pilates i sommar. Kanske 1 pass yoga, 1 pass pilates, 2-3 pass joggning och 2-3 pass simning i veckan. Nåt åt det hållet. 🙂
Hur tränar ni andra? Hur m

År 2007 tränade jag i snitt 53 minuter om dan, löpning, simning, cykel, styrketräning...

Fem dagar cykelträning under det mesta av året. Sedan cyklar jag alla dagar under året.

hmm.. ni borde söka hjälp.. anonyma träningsnarkomaner eller nått. hehe.. 😉

"Detta förhållande kan leda till "träningsnarkomani", som är en kombination av kemiskt beroende av endorfin och ett psykiskt beroende. En studie1 har visat effekten av endorfin

När jag tränar varierat (rullskidor, styrketräning, löpning) försöker jag hålla mig till 1 vilodag i veckan, och ett pass om dagen. Sen brukar det krypa in någon extra vilodag då och då.

Om jag bara satsar på en sak (längdskidor) för tillfället brukar tr

Lindy: Ja det är jätteskoj! Man tröttnar aldrig ^^ 🙂 Det är det som är så bra med varierad träning.

Sedan har jag ju fram tills nu även haft skolidrotten (ett pass i veckan på 90 min) och där har vi gjort olika saker varje vecka. Vi har ingen egen idr

Jonas - sant - det är mest soffpotatisar som hävdar att man rör sig för mkt. Undrar vad de skulle säga om jag sa att de rör sig för LITE? *flinar*

Rebecca - är fördomen att ITmänniskor inte gillar att röra på sig sann menar du? 😉

Jag tycker att de anonyma soffpotatisarna också borde få betydligt fler medlemmar.

Finns en statlig undersökning (tror det var Ungdomsrådet) om IT-intresserade ungdomar och den kom bl.a. fram till att de som spelade mycket dataspel:
1. Motionerade mer än snittet för svenska undomar.
2. Använde mindre droger.

och det får jag ofta höra f