Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVilopuls..
You need to log in to create posts and topics.

Då har du och Lance samma tränare!

Hade! Jag har gett honom sparken då han inte uppnådde de resultat jag krävde (H)

Hej Per.

"Karvonens pulszoner används nog inte speciellt mycket längre. Det finns vissa svagheter i hans koncept. Isynnerhet när vilopulsen börjar sjunka har jag för mig. Då sjunker träningsintensiteten för mycket och man får inte ut det man vill."

Och

Hej Per.

David, skrev. "Då har du och Lance samma tränare!"

Och ditt svar.

"Hade! Jag har gett honom sparken då han inte uppnådde de resultat jag krävde"

Det här är lågt: Men är det ett syftningsfel, eller är det tränaren som du har gett sparka, pga

Per kanske syftade på att han själv inte vunnit TdF?

(För det har du väl inte Per?) 😉

Hm har tagit min vilopuls vid samma tid (+-5 min) i typ 2 månader, lägger mig samma tid varje kväll (ok bortsett från 2-3 kvällar varje månad).

Vilopulsen är rätt stabil där även om misstänker att den inte visar min lägsta puls så ser jag kraftiga förän

P.E.

Ibland är du alldeles för seriös.
Det finns de som anser att Karvonens formel är det bästa sen Gutenberg och det finns de som anser att den är helt onödig och inte tillför ett enda dugg.
Och det kan varken du eller jag ändra på.

Att jag gav Carmich

Hej Per.

"Ibland är du alldeles för seriös."

Tack. Att höra detta från dig, det värmer. Ibland är jag alldeles för seriös och dessutom tycker en del att jag är total "humor befriad" :-(. Främst är det vpl, som framställt denna åsikt. 😉 Dom tycke tex in

Det beror kanske mer på adepten än på läromästaren?

P.E. De tyckte nog att det var för korta sträckor 😉