Quote from Funbeat user on 30 October 2007, 16:10Hej Thom.
Jo det kan tyckas så. Men märk väl att min "normal" vilopuls är ett medelvärde som jag tar ur fem olika mättillfällen. Detta gör att jag, inte allt för ofta, har haft en "dags" vilopus som är lägre än min "vilopuls". jag kan inte minnas att den
Hej Thom.
Jo det kan tyckas så. Men märk väl att min "normal" vilopuls är ett medelvärde som jag tar ur fem olika mättillfällen. Detta gör att jag, inte allt för ofta, har haft en "dags" vilopus som är lägre än min "vilopuls". jag kan inte minnas att den
Quote from Funbeat user on 30 October 2007, 21:56Hej Thom.
För att tydlig göra detta, så att det inte uppstår något missförstånd.
Jag har omarbetat och , enligt mig, förfinat "Karvonens formel"
Jag tränade inte med hjälp av den, utan en egen omarbetad variant av den.Karvonens formel.
Maxpulsen kan b
Hej Thom.
För att tydlig göra detta, så att det inte uppstår något missförstånd.
Jag har omarbetat och , enligt mig, förfinat "Karvonens formel"
Jag tränade inte med hjälp av den, utan en egen omarbetad variant av den.
Karvonens formel.
Maxpulsen kan b
Quote from Funbeat user on 30 October 2007, 22:58Tack för klargörandet PE. Nu är allt glasklart.
Thom
Tack för klargörandet PE. Nu är allt glasklart.
Thom
Quote from Funbeat user on 31 October 2007, 00:17Lingling
"Sex med pulsbandet på kanske inte blir så långvarigt?"
Beror på..kan räcka med knappt en minut om man är på hugget 🙂 ingen särskilt träningseffekt dock men intressant att se att ex pulsen bara kan gå upp till 104 men efter en minut nästan vara
Lingling
"Sex med pulsbandet på kanske inte blir så långvarigt?"
Beror på..kan räcka med knappt en minut om man är på hugget 🙂 ingen särskilt träningseffekt dock men intressant att se att ex pulsen bara kan gå upp till 104 men efter en minut nästan vara
Quote from Funbeat user on 31 October 2007, 08:11Hej Kristina.
Nej då, det är väl så att detta är en teori och som med många andra teorier så är de kanske inte direkt överförbara på en individ, snarare ett instrument/verktyg, som du kan använda dig av under träning/tävling. Ett exempel på detta är des
Hej Kristina.
Nej då, det är väl så att detta är en teori och som med många andra teorier så är de kanske inte direkt överförbara på en individ, snarare ett instrument/verktyg, som du kan använda dig av under träning/tävling. Ett exempel på detta är des
Quote from Fredrik Närenfors on 31 October 2007, 14:01Karvonens pulszoner används nog inte speciellt mycket längre. Det finns vissa svagheter i hans koncept. Isynnerhet när vilopulsen börjar sjunka har jag för mig. Då sjunker träningsintensiteten för mycket och man får inte ut det man vill.
Visst skrivs det
Karvonens pulszoner används nog inte speciellt mycket längre. Det finns vissa svagheter i hans koncept. Isynnerhet när vilopulsen börjar sjunka har jag för mig. Då sjunker träningsintensiteten för mycket och man får inte ut det man vill.
Visst skrivs det
Quote from Funbeat user on 31 October 2007, 15:30Nu har i och för sig Lance Armstrong slutat, men han räknades väl som topptränad i vart fall. LA körde med Karvonens enligt Chris Carmichaels träningsupplägg.
Nu har i och för sig Lance Armstrong slutat, men han räknades väl som topptränad i vart fall. LA körde med Karvonens enligt Chris Carmichaels träningsupplägg.
Quote from Fredrik Närenfors on 31 October 2007, 17:17LA sket i pulsen. Han körde med effektbaserad träning 🙂
För övvrigt är jag övertygad om att han under sin karriär har hunnit prova alla koncept som finns.
LA sket i pulsen. Han körde med effektbaserad träning 🙂
För övvrigt är jag övertygad om att han under sin karriär har hunnit prova alla koncept som finns.
Quote from Funbeat user on 31 October 2007, 17:28Då borde någon påpeka detta faktum för Carmichael som säljer träningsprogram med LA som referens i reklamen.
För övrigt var Carmichael en av de sponsorer som LA behöll efter sin retur från cancerbehandlingen.
Museew körde inte med puls eller effektmätnin
Då borde någon påpeka detta faktum för Carmichael som säljer träningsprogram med LA som referens i reklamen.
För övrigt var Carmichael en av de sponsorer som LA behöll efter sin retur från cancerbehandlingen.
Museew körde inte med puls eller effektmätnin
Quote from Fredrik Närenfors on 31 October 2007, 17:30Det sista träningsprogrammet jag köpte av Carmichael så använde även han ett effektbaserat koncept.
The things they are a changin (H)
Det sista träningsprogrammet jag köpte av Carmichael så använde även han ett effektbaserat koncept.
The things they are a changin (H)