Quote from Funbeat user on 29 October 2007, 17:12Kristina,
helt underbart!! (H:)
ur träningssynpunkt helt värdelöst med andra
ord
Kristina,
helt underbart!! (H:)
ur träningssynpunkt helt värdelöst med andra
ord
Quote from Catharina Brattlin on 29 October 2007, 17:175 minuter...??? *host* Måste väl ändå vara väldgt individuellt, Kristina, det där...
However, det finns tydligen uppgifter på att sömnen blir betydligt djupare efter akrobatik i sänghalmen, vilket i sig sänker blodtryck och även vilopulsen morgonen efter
5 minuter...??? *host* Måste väl ändå vara väldgt individuellt, Kristina, det där...
However, det finns tydligen uppgifter på att sömnen blir betydligt djupare efter akrobatik i sänghalmen, vilket i sig sänker blodtryck och även vilopulsen morgonen efter
Quote from Funbeat user on 29 October 2007, 17:32Där försvann det argumentet 🙂
Där försvann det argumentet 🙂
Quote from Lars Mörrby on 29 October 2007, 18:30Sylvia - jag undrar om det kan löna sig att använda det där med bättre sömn som argument hemma.... 😉
Sylvia - jag undrar om det kan löna sig att använda det där med bättre sömn som argument hemma.... 😉
Quote from Funbeat user on 29 October 2007, 18:41Om pulsen är lägre precis innan man vaknar är det mao fullt möjligt att jag har läger vilopuls än den uppmätta eftersom jag alltid mäter strax efter att jag vaknat?
Om pulsen är lägre precis innan man vaknar är det mao fullt möjligt att jag har läger vilopuls än den uppmätta eftersom jag alltid mäter strax efter att jag vaknat?
Quote from Lars Mörrby on 29 October 2007, 20:59Jag skulle egentligen vilja ha två siffror Elin - vad är den lägsta maxpuls du kan åstadkomma och vad är den högsta, samt kanske då vilket var bäst?
(frugan är i London med sonen denna höstlovsvecka så även om jag hade vågat mig på att försöka med pulsm
Jag skulle egentligen vilja ha två siffror Elin - vad är den lägsta maxpuls du kan åstadkomma och vad är den högsta, samt kanske då vilket var bäst?
(frugan är i London med sonen denna höstlovsvecka så även om jag hade vågat mig på att försöka med pulsm
Quote from Funbeat user on 29 October 2007, 21:22Hej Anders.
"Medelvärdet? Den sanna vilopulsen är ju den som är den lägsta uppmätta (eller nedmätta )."
Japp och om du tar vid rätt tillfälle så kan du få 0 i vilopuls;) Och 0 * 60s, så får du 0 slag i minuten(t+). Rätt låg vilopuls.
Nej allvarligt så
Hej Anders.
"Medelvärdet? Den sanna vilopulsen är ju den som är den lägsta uppmätta (eller nedmätta )."
Japp och om du tar vid rätt tillfälle så kan du få 0 i vilopuls;) Och 0 * 60s, så får du 0 slag i minuten(t+). Rätt låg vilopuls.
Nej allvarligt så
Quote from Johan T on 29 October 2007, 21:33Så här kan pulsen vara när man sover:
BILD:http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_24/15980000-15989999/500x375/15983355.jpg
Så här kan pulsen vara när man sover:
BILD:http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_24/15980000-15989999/500x375/15983355.jpg
Quote from Funbeat user on 29 October 2007, 21:40Då kan man ju bara lämna åt fantasin om vad du drömde om kl 5.30! 😀
Edit: Eller 5½ timmes sömn. (vilket nu är)
Då kan man ju bara lämna åt fantasin om vad du drömde om kl 5.30! 😀
Edit: Eller 5½ timmes sömn. (vilket nu är)
Quote from Funbeat user on 29 October 2007, 21:41Fascinerande kurva, Jonas ! Är det din (om man får fråga) ? Skulle vara intressant att mäta EEG och puls samtidigt och se vad som händer. Det är säkert gjort i någon studie någonstans, men det skulle vara kul att se sin egen kurva och hur man själv sover
Fascinerande kurva, Jonas ! Är det din (om man får fråga) ? Skulle vara intressant att mäta EEG och puls samtidigt och se vad som händer. Det är säkert gjort i någon studie någonstans, men det skulle vara kul att se sin egen kurva och hur man själv sover