Quote from Johan T on 29 October 2007, 22:08Jo, det är min kurva. Jag sov med pulsbältet just för att se vilopulsen. Hur mycket den nu blev, inte helt lätt att läsa av kanske...
Jo, det är min kurva. Jag sov med pulsbältet just för att se vilopulsen. Hur mycket den nu blev, inte helt lätt att läsa av kanske...
Quote from Funbeat user on 29 October 2007, 23:11Vilopuls är vilopuls. Alltså se till att ligga ner och vila på morgonen och ta pulsen under en minut det är det som är vilopuls. Tror du inte på siffrorna prova några gånger under 15 sek och gångra med 4 det lägsta är vilopulsen.
Vilopuls är vilopuls. Alltså se till att ligga ner och vila på morgonen och ta pulsen under en minut det är det som är vilopuls. Tror du inte på siffrorna prova några gånger under 15 sek och gångra med 4 det lägsta är vilopulsen.
Quote from Fredric Lagerström on 29 October 2007, 23:17Ja Jonas Ljung. Där ser man... Pulsen vilar inte alls när man sover. Just as I thought. 🙂
Ja Jonas Ljung. Där ser man... Pulsen vilar inte alls när man sover. Just as I thought. 🙂
Quote from Funbeat user on 29 October 2007, 23:53Visst är sexaktens längd individuell men jag presenterade ett snitt..några har haft pulsbälte på sig under tiden..ville jämföra hur effektivt det var i träningssynpunkt(H:) kolla in på http://www.friskispressen.org/fp5-06/ OBS känslighetsvarning: sensuell
Visst är sexaktens längd individuell men jag presenterade ett snitt..några har haft pulsbälte på sig under tiden..ville jämföra hur effektivt det var i träningssynpunkt(H:) kolla in på http://www.friskispressen.org/fp5-06/ OBS känslighetsvarning: sensuell
Quote from Fredrik Närenfors on 30 October 2007, 00:46Det enklaste är att ställa väckarklockan en halvtimme för tidigt och ta på pulsbandet och sätta igång en inspelning samt somna om. Givetvis med en ny väckarklocka satt. Då slipper man ha klockan på hela natten.
Dessutom är det de två sista timmarna som ma
Det enklaste är att ställa väckarklockan en halvtimme för tidigt och ta på pulsbandet och sätta igång en inspelning samt somna om. Givetvis med en ny väckarklocka satt. Då slipper man ha klockan på hela natten.
Dessutom är det de två sista timmarna som ma
Quote from ellen olsson on 30 October 2007, 07:40> Det enklaste är att ställa väckarklockan en halvtimme för tidigt och ta på pulsbandet och sätta igång en inspelning samt somna om.
Jag förstår inte vad du menar. Min väckarklocka ringer _alltid_ för tidigt... (#)
> Det enklaste är att ställa väckarklockan en halvtimme för tidigt och ta på pulsbandet och sätta igång en inspelning samt somna om.
Jag förstår inte vad du menar. Min väckarklocka ringer _alltid_ för tidigt... (#)
Quote from Camilla Höög on 30 October 2007, 08:01Provade att sova med pulsbandet i natt och kom ner till 43 i vilopuls. Dock slutade klockan ta emot puls vid 3-tiden...bandet kanske blev för torrt eller så låg jag för långt från klockan som låg vid sidan av sängen.
Provade att sova med pulsbandet i natt och kom ner till 43 i vilopuls. Dock slutade klockan ta emot puls vid 3-tiden...bandet kanske blev för torrt eller så låg jag för långt från klockan som låg vid sidan av sängen.
Quote from Funbeat user on 30 October 2007, 11:01Sex med pulsbandet på kanske inte blir så långvarigt? 😉
Sex med pulsbandet på kanske inte blir så långvarigt? 😉
Quote from Funbeat user on 30 October 2007, 12:22Hej Kristina.
Hur lade du upp träningen? Tog du inte bara procent av din maxpuls rakt av? Eller var det den där Karvonens formel eller nåt annat jag inte har koll på som var med? Hur spelade din vilopuls in?
Japp då börjar jag då.
Nej jag tog inte bar
Hej Kristina.
Hur lade du upp träningen? Tog du inte bara procent av din maxpuls rakt av? Eller var det den där Karvonens formel eller nåt annat jag inte har koll på som var med? Hur spelade din vilopuls in?
Japp då börjar jag då.
Nej jag tog inte bar
Quote from Funbeat user on 30 October 2007, 13:10Tack för detta uttömmande exempel. Det låter helt rimligt tycker jag.
En fråga bara: I exempelpass tre har du en dagsvilopuls som är lägre än din vilopuls. Blir det inte så då att den lägre dagsvilopulsen blir din nya vilopuls? Vilopulsen är väl den lägst
Tack för detta uttömmande exempel. Det låter helt rimligt tycker jag.
En fråga bara: I exempelpass tre har du en dagsvilopuls som är lägre än din vilopuls. Blir det inte så då att den lägre dagsvilopulsen blir din nya vilopuls? Vilopulsen är väl den lägst