Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVINO = Respekt!
You need to log in to create posts and topics.

Kristoffer: Dopingapoteket i Bologna är världsberömt av alla som följer med i idrottvärlden.

Zlatans 8-10 kilo muskler på en vinterträning är inspirerande för att inte tala om Sedinarnas fantastiska fysiska utveckling efter elitserien.

Varför går dessa

Apropå att peka på andra sporter och komma med mer eller mindre lösa påhopp – lyssna på Anders Adamssons prat om detta. Ligger på min sajt.

http://www.christerhedberg.se/2007/07/28/valkommen-in-i-matchen-scf/

Har väl inte med cykel att göra men jag kollade upp vad som gäller för dom stora penningstinna sporterna I landet over there.

NHL(Hockey)
Inga tester! Hittar dock flera undersökningar som menar att ca 40% av alla i ligan spelar med otillåtna preparat..

Christer: Lite balans i ditt korståg mot dopingen inom cyklingen är på sin plats.

Du vill att det skall vara livstidsavstängning eller hur?

Jag tycker att man gör enormt mycket inom cykel för att komma till rätta med problemen med doping. Det finns inge

Nu är det väl en viiiiiiss skillnad på livstids avstängning från professionellt tävlande i en sport och livstids straff för t ex mord? 🙂

Avstängning gäller inom all idrott och det kvittar om det är amatör eller profesionel idrott

Det är därför avstängda sprinters kan fortsätta inom till exempel NFL som är en privat liga utan insyn, precis som NBA, NHL, MLB

Detta är något som "De tre stor

Känns väl som straffen som finns inom cykel mot åkarna ligger på en hög och rätt nivå http://www.uci.ch/imgArchive/Rules/14ant-E.pdf

Det som jag tycker saknas är straff mot teamledning och dom som deltagit i anstiftan och genomförande av dopning för det

Tyvärr är det få länders lagstiftning som ger utrymme för att lagföra de bakomvarande personerna.
Italien, Belgien och Frankrike har i viss mån försökt lagföra dessa krämare.

I Spanien har man inte ens gjort doping olagligt.

Borde inte även läkarna som misstänks hjälpa idrottare att dopa sig varnas och straffas också?

Det är ju knappast så att tex cyklisterna utför blodtransfusionerna helt på egen hand...

Yla: Det är underligt att man kan läkare knutna till idrottsklubbar och andra utan att socialstyrelsen reagerar.

Efter uppdrag gransknings program om dödsfallen inom fotboll och intervjun med Gais läkare som tyckte att flera års utskrivning av receptbela