Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVinter/Trailskor?
You need to log in to create posts and topics.

Jag gillar löpkänsla. Därför har jag ett par egenbubbade (Brooks Green Silence), ett par VJ Integrator, ett par Inov-8 Oroc 280 och ett par Icebug Anima Buggrip. Vad gäller skor med metalldubbar, ska tilläggas. Alla dessa tjänar olika syften, men grundpri

Göran, jag bor också i södra Dalarna, springer i princip bara i skogen. I vintras sprang jag nog bara i Salomon spikecross. Snö, lera eller is. Man kanske inte alltid BEHÖVER dubbarna men dom skadar inte heller.

Gör som Christer, prova Salomon Spikecross, passar dom din fot är dom suveräna, dubbarna ligger så pass till att dom tar sig ner genom snömodden på gångbanorna till isen, ger bra dämpning när det är enbart hårt, vilket du inte får med allehanda orienterin

Om man tycker att orienteringsskor är kalla på vinter, testa med våtsockor. Det fungerar bra för mej. Ibland köper jag då ett halvnummer större sko, så att våtsockorna ska få plats.

Eller strumpor i merinoull...
Jag håller mig varm och god om fötterna med merinoull! Och rymliga skor, självklart, om det är trångt blir det kallt! Absolut inte goretex, för då svettas jag och då fryser jag!
Kram,
Jenny

Exakt Jenny! Inte goretex!

Problemet är ju att på vinterns rundor så är det ALLA underlag på en gång. Delar av mina rundor så har sopsaltaren kört och det är torr asfalt, på andra ställen är det blankis, med eller utan snö ibland fläckvis i mörker, på andra ställen packad snö, kros

90% av min träning utgår från Hökarängen i södra Stockholm, dvs väldigt blandat underlag, vilket funkar kanon med mina spikecross.
Våtsockor i all ära, men sealskinz strumpor är en klass för sig, håller även värmen när man är still, funkar ypperligt för c

Varför inte Gore-Tex på vintern och i terräng? Jag har ett par Acics GT som är helt suveräna att springa i terräng då det är vinter och blött i markerna. Kommer hem helt torr om fötterna. Är det bättre att vara dyngsur om fötterna av alla vattenpölar och

Jag tror att många ogillar GoreTex för att när vatten väl kommer in så slipper den inte gärna ut. Till skillnad mot skor som dränerar bra.

Sen lägger det till vikt.

Och jag tycker att GT skor ventilerar dåligt. Jag fryser aldrig om fötterna när jag spri