Quote from Funbeat user on 14 September 2014, 19:13Icebug klarar med sina dubb av asfalt riktigt bra, har aldrig tappat en enda dubb i mina skor. Använder X-socks tjocka löparstrumpor i dessa och har aldrig frusit trots -20°.
Icebug klarar med sina dubb av asfalt riktigt bra, har aldrig tappat en enda dubb i mina skor. Använder X-socks tjocka löparstrumpor i dessa och har aldrig frusit trots -20°.
Quote from Funbeat user on 15 September 2014, 08:47@Christer: Menar inte att låta hotfull, men jag vet var du bor! 😉
Själv håller jag till så där sex mil VSV från dig. Jag springer också helst i skogen, men på vintern blir det mest skidor om det är snö. Med andra ord så blev det inte så mycket skidor i
@Christer: Menar inte att låta hotfull, men jag vet var du bor! 😉
Själv håller jag till så där sex mil VSV från dig. Jag springer också helst i skogen, men på vintern blir det mest skidor om det är snö. Med andra ord så blev det inte så mycket skidor i
Quote from Elias Engqvist on 15 September 2014, 11:186 mil VSV kommer man inte in i Västmanland då? 🙂
CS (=Salomons ClimaShield) - nja jag har bara haft dom en vinter och har nog aldrig plumsat i vatten med dom vad jag kommer ihåg, men det var väldigt tung löpning i vintras på många oplogade grusvägar
6 mil VSV kommer man inte in i Västmanland då? 🙂
CS (=Salomons ClimaShield) - nja jag har bara haft dom en vinter och har nog aldrig plumsat i vatten med dom vad jag kommer ihåg, men det var väldigt tung löpning i vintras på många oplogade grusvägar
Quote from Funbeat user on 15 September 2014, 13:03Nej, det är fortfarande 15 km till länsgränsen. (Det är lite lustigt det där; Du bor i vad som brukar kallas "Södra Dalarna". Jag bor något sydligare, men det brukar inte kallas "Södra Dalarna", även om det ligger i södra Dalarna.
I vintras, den fjärde j
Nej, det är fortfarande 15 km till länsgränsen. (Det är lite lustigt det där; Du bor i vad som brukar kallas "Södra Dalarna". Jag bor något sydligare, men det brukar inte kallas "Södra Dalarna", även om det ligger i södra Dalarna.
I vintras, den fjärde j
Quote from Christer Berg on 15 September 2014, 15:42Nu räknar jag väl inte direkt med att sätta fartrekord på vintern, särskilt inte med tanke på att jag har en astma i grunden som tycker illa om kyla. Tänker mig snarare att jag när det är snö och halt håller på med distanspass för att hålla lagom fart och
Nu räknar jag väl inte direkt med att sätta fartrekord på vintern, särskilt inte med tanke på att jag har en astma i grunden som tycker illa om kyla. Tänker mig snarare att jag när det är snö och halt håller på med distanspass för att hålla lagom fart och
Quote from Funbeat user on 15 September 2014, 16:35Länge så förstod inte jag att det fanns något annat än full spätta (på allvar). Då var dubbskor mer eller ett måste typ hela vintern. Nu när jag kör max ett kavlitetspass (snabbdistans) per vecka så funkar det oftast att ha odubbat på vanliga distanspass.
Länge så förstod inte jag att det fanns något annat än full spätta (på allvar). Då var dubbskor mer eller ett måste typ hela vintern. Nu när jag kör max ett kavlitetspass (snabbdistans) per vecka så funkar det oftast att ha odubbat på vanliga distanspass.
Quote from Funbeat user on 15 September 2014, 20:13http://www.funbeat.se/blogs/show.aspx?Blogid=109373
Operation 7 månader efter det inlägget...
http://www.funbeat.se/blogs/show.aspx?Blogid=109373
Operation 7 månader efter det inlägget...
Quote from Funbeat user on 16 September 2014, 00:00Vid många minusgrader och "riktigt" vinterväglag funkar alla skor.
I djup snö i skogen tycker jag Salomon Snowcross (spikecross med damask) är riktigt bra.
På is funkar bara Icebug med ståldubb av de skor jag provat. Anledningen till att de är mycket bä
Vid många minusgrader och "riktigt" vinterväglag funkar alla skor.
I djup snö i skogen tycker jag Salomon Snowcross (spikecross med damask) är riktigt bra.
På is funkar bara Icebug med ståldubb av de skor jag provat. Anledningen till att de är mycket bä
Quote from Catharina Brattlin on 17 September 2014, 19:29"Vissa säger att det duger med ett par skor oavsett väder o underlag. Jag vet inte om dom säger det för att dom inte vill lägga pengar på skor?!?!?"
Jag vill lägga pengar på skor, men inte BARA löparskor. Snygga damskor och höga stövlar i skinn kostar ma
"Vissa säger att det duger med ett par skor oavsett väder o underlag. Jag vet inte om dom säger det för att dom inte vill lägga pengar på skor?!?!?"
Jag vill lägga pengar på skor, men inte BARA löparskor. Snygga damskor och höga stövlar i skinn kostar ma
Quote from Elias Engqvist on 17 September 2014, 21:31Det beror ju mycket på var man bor förstås - här i södra dalarna är det ofta, särskilt på senvintern ett väder där temperatyren pendlar mellan plus och minus väldigt mycket efter att det kommit snö tidigare på vintern. Resultatet blir, förstås, en massa i
Det beror ju mycket på var man bor förstås - här i södra dalarna är det ofta, särskilt på senvintern ett väder där temperatyren pendlar mellan plus och minus väldigt mycket efter att det kommit snö tidigare på vintern. Resultatet blir, förstås, en massa i