Quote from Funbeat user on 27 August 2012, 13:15Till Linnea: De dubbarna ger knappt märkbara hål i sulan, jag har inte haft några problem att springa med skor där dubbarna tagits ur.
Till Linnea: De dubbarna ger knappt märkbara hål i sulan, jag har inte haft några problem att springa med skor där dubbarna tagits ur.
Quote from Funbeat user on 27 August 2012, 13:27Jag säger inte att VJ är dyrare än de andra Christer, men jag tycker nog inte heller att de priser du tar upp visar att de är något jag skulle kalla billiga i jämförelse med de andra.
Är man en glad motionär som springer lite är dubbskor rätt dyra. En p
Jag säger inte att VJ är dyrare än de andra Christer, men jag tycker nog inte heller att de priser du tar upp visar att de är något jag skulle kalla billiga i jämförelse med de andra.
Är man en glad motionär som springer lite är dubbskor rätt dyra. En p
Quote from Funbeat user on 27 August 2012, 13:43VJ Bold har ingen dämpning, det är en OL-sko. VJ Sarva är bättre om man föredrar dämpat, och inte springer i 200g-skor normalt.
VJ Bold har ingen dämpning, det är en OL-sko. VJ Sarva är bättre om man föredrar dämpat, och inte springer i 200g-skor normalt.
Quote from Funbeat user on 27 August 2012, 15:57Billigt, funktionellt och bara helt fel om man tvingas springa långa bitar på snö/isfri asfalt.
BILD:http://emmalofstedt.blogg.se/images/2012/broddar1_112243126_185823538.jpg
I övrigt vinner man mycket på att helt simpelt korta sin steglängd, öka frekve
Billigt, funktionellt och bara helt fel om man tvingas springa långa bitar på snö/isfri asfalt.
BILD:http://emmalofstedt.blogg.se/images/2012/broddar1_112243126_185823538.jpg
I övrigt vinner man mycket på att helt simpelt korta sin steglängd, öka frekve
Quote from Elias Engqvist on 27 August 2012, 16:17Ok, Fredrik jag kanske är lite "prisblind" då det gäller skor (bla)!
Magnus, springer man på någotsånär mjukt underlag, stigar osv behöver man väl ingen dämpning i skon! Det är bara skönt att komma nära marken för bättre balans.
VJ Sarva är väl att jämfö
Ok, Fredrik jag kanske är lite "prisblind" då det gäller skor (bla)!
Magnus, springer man på någotsånär mjukt underlag, stigar osv behöver man väl ingen dämpning i skon! Det är bara skönt att komma nära marken för bättre balans.
VJ Sarva är väl att jämfö
Quote from Funbeat user on 27 August 2012, 16:19Jessie, sådana har jag använt i 10+ år nu. Fungerar utmärkt och håller 1-1,5 säsonger för mig.
Jessie, sådana har jag använt i 10+ år nu. Fungerar utmärkt och håller 1-1,5 säsonger för mig.
Quote from Funbeat user on 27 August 2012, 16:46Lånar tråden lite om så tillåtes. Apropå vinterlöpning, är det någon av er som haft problem med andningen när det blir kallt och torrt och hur åtgärdar ni detta?
Jag känner av det redan när graderna närmar sig en +10. Väser som en kvävd råtta, får ont och
Lånar tråden lite om så tillåtes. Apropå vinterlöpning, är det någon av er som haft problem med andningen när det blir kallt och torrt och hur åtgärdar ni detta?
Jag känner av det redan när graderna närmar sig en +10. Väser som en kvävd råtta, får ont och
Quote from Funbeat user on 27 August 2012, 16:48Jag andas helt sonika genom en halsduk. Det blir lite fuktigt och så, men det retar iaf inte luftrören när jag gör så.
Jag andas helt sonika genom en halsduk. Det blir lite fuktigt och så, men det retar iaf inte luftrören när jag gör så.
Quote from Funbeat user on 27 August 2012, 17:15En artikel om problemet och några saker som kan vara till hjälp:
http://www.marathon.se/utrustning/guider/sa-klarar-du-andningen-i-kyla
En artikel om problemet och några saker som kan vara till hjälp:
http://www.marathon.se/utrustning/guider/sa-klarar-du-andningen-i-kyla
Quote from Funbeat user on 27 August 2012, 17:42Christer, man springer väl oftare på hårt underlag på vintern än på sommaren? Is har vi inte så mycket på sommaren här nere i Götaland.
Om du är sådan där minimalistlöpare tyckre du säkert Sarva är lika stora och klumpiga som Asics 2170...
Christer, man springer väl oftare på hårt underlag på vintern än på sommaren? Is har vi inte så mycket på sommaren här nere i Götaland.
Om du är sådan där minimalistlöpare tyckre du säkert Sarva är lika stora och klumpiga som Asics 2170...