Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning - Lopp och tävlingarVintermaran
You need to log in to create posts and topics.

Ok, nu är jag anmäld! Med det är möjligt att jag stiger av efter tre mil eller så den här gången, är inte riktigt tränad för en mara än. Men när det går utanför dörren var det svårt att motstå...

Efter ett skadefyllt år skall det bli skönt att äntligen få göra min 50:e mara 😀

Är det någon som vet om parkering och nummerlappsutdelning kommer att vara i anslutning till start och mål?
Jag hittar ingen info om detta på vintermarans hemsida. Omklädningen vid ÖIP är väl en bra bit bort?

Jag börjar så smått planera för en start men

Dom skriver ju att omklädningen är på Östermalms IP så då finns säkert nummerlapparna där oxo. Kanske parkering inne på idrottsplatsen annars finns det ju massor av platser runt omkring .
Avståndet norrut till start/mål verkar vara ca 2 km å det grejar du

Dessutom kan man ju om så önskas bokföra transportsträckan som streak 😉

Naturligtvis så kommer jag att göra så Sigge..tacka för det!!
Norra Djurgården består ju av LillJans-skogen samt Stora Skuggan å visst har jag kutat lopp där (Som på alla andra platser i världen....ehe...(skryt))!? Kör nog igenom området en gång för att k

Förr i tiden, när St-Eriks sprangs, så var det OK att parkera på grönområden kring ÖIP. När jag för ett år sen, eller nåt, var på konsert på Stadion antog jag att så fortfarande var fallet och så gjorde väldigt många med mig.

Lapplisan och det bolag som

Får väl avvakta och se om det kommer mera info inför loppet. Ett alternativ för mig är också att lämna bilen vid Universitetet där det finns rejäla parkeringar, åtminstone om nummerlapparna delas ut vid start/mål istället för ÖIP.

Hoppas att någon från

Är det någon som vet hur kuperad banan är?

@David: Jag sprang banan imorse, så du kan ta en titt i min träningsdagbok. Klicka dig fram till höjdprofilen (från Garmin, så inte alldeles hundraprocentig, men bra nog att få en uppfattning, i alla fall).

Det finns en lång och inte speciellt brant back