Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVinterskor, så överdrivet!
You need to log in to create posts and topics.

I många löpartidningar man läser såhär års görs olika tester på vilka vinterskor man bör införskaffa sig. Det första jag frågar mig är vilken kompetens har egentligen panelen och förekommer det sponsring bakom testen? Anser i alla fall i kort o gott att d

Ja. Vanliga löparskor funkar utmärkt. Perioder då det är mycket is kan det vara bra med dubbade löparskor.

Exakt. Samma kan väl också sägas om terrängskor. Kan inte komma på ett enda tillfälle under närmare 50 år då jag skulle ha behövt ett par dylika...

Håller med.

Jag tycker det är skillnad mellan hur mycket mina träningskor värmer fötterna, jämför med ett par tävlingsskor. Men det är ju bara att ta på sig ett extra par sockar, så är det löst.

I Göteborg tycker jag greppet är betydligt sämre på gångbanorna, men s

Till stor del håller jag med. Jag sprang precis till jobbet. 10 km i närmare -10 med vanliga skor (tunn mesh) utan att frysa om fötterna.

Däremot finns det situationer där jag gärna tar på mig broddar (Yaktrax). Förra året när det snöade, regnade och sed

För den som springer på andra ställen än på en plogad och sandad gång- och cykelbana kan dubbade skor vara ett bra alternativ. Jag springer oftast på stigar där det kan vara is. Då menar jag blank is. Trots dubbar glider man ibland lite, men jag kan behå

Jag har ett par andra skor för att springa ute nu, men inte renodlade terrängskor. Skillnaden är att "ovanlädret" är tätare vilket funkar bra för mig som springer där det ofta är saltat och slaskigt.

Om man, liksom jag, är rädd för att halka och därför inte kan springa avspänt i vinterföre så är nog speciella vinterskor guld värda!

Sedan ska man inte underskatta effekten av att känna mer motivation att ge sig ut om man investerat dyra pengar i speciella vinterskor. 🙂

Jag köpte ett par med lite mer grovmönstrad sula samt tjockare och mer vattenresistent material än de jag vanligtv