Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVinterskor, så överdrivet!
You need to log in to create posts and topics.

Njae..ska man köra kvalitet utomhus i farter snabbare än, säg, 5-km-fart kan det vara bra med bra grepp eftersom ett dåligt grepp gör att syran kommer i lägre farter eftersom man får lägga så mycket kraft på att överhuvudtaget komma framåt. Det är ett skä

Extrastrumpor löser inte problemet om de inte får plats. Då kanske man ändå får köpa ett par extraskor som är ett halvnummer större ...

Jag springer hellre i mina DSTrainers än i mina arctics, om det är minsta risk för naken asfalt någonstans, men jag t

Överdrivet och överdrivet?

Själv kör jag med broddar som jag drar på mina racingskor. Anledningen till att jag gör det är att det är packad snö i de spåren jag springer i och utan broddar så är det väldigt svårt att ta sig upp för de brantaste backarna.

Jag tror att ni som tycker det är OK att springa i lätta tävlingsskor året runt är ffa stadsbor, troligen boende i större städer. Bor man ute på landet där snön är 1m djup på alla skogsstigar man brukar springa på så det enda som finns kvar är isiga asfal

Jo, här i Stockholm tycker jag nog att dubbar för det mesta är överdrivet. Pratar man landsväg utanför stan är det annorlunda. Då har man istället inte samma problem med slask som jag har. Så förutsättningarna skiljer beroende på breddgrad och var man bru

Här plogas och sandas GC-systemet exemplariskt, ofta naken asfalt, därav att dubbar känns inte nödvändiga, men däremot kan det vara kallt och blött, och det blåser över slätten en hel del.

Broddar eller broddade skor kan väl vara lite beroende på var man bor - själv använder jag när jag springer på grusvägarna hemmavid men då är det packad snö eller is, på asfalt använder jag hellre mina vanliga skor (om det inte är för moddigt, men då spri

Ja det där är bara blufferier för att få oss att konsumera och åter konsumera mera mera mera! Skulle aldrig komma på tanken att köpa några speciella skor för vinter eller terräng. Vilket jävla larv!

Jag använder däremot snölås om jag springer i skogen och det är en massa snö.

Visst är det lite prylhysteri över trailskor och vinterskor. Som med allt annat kan man handla hur mycket som helst. Man *kan* bygga sina egna huaraches av ett par gamla bildäck och ett upphittat skosnöre men man kan också välja att handla färdiga saker.