Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVinterskor, så överdrivet!
You need to log in to create posts and topics.

Mikael Persson: Det är INTE bara blufferier. Däremot är det säkert många som luras att tro att man måste ha vinterskor bara för att det är vinter.

Man väljer skor efter underlag som sagt. F.ö. kan jag bara hålla med Robert!

Folk i bebyggda områden är bortskämda med skottning, saltning och sandning. Många klagar för minsta snöflinga och då det blir halt när de traskar omkring i sina lågskor med försvinnande lite mönster.

Om man vill springa överallt utan att tänka på om det

En bildillustration till Roberts inlägg.

BILD:http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:rJDCMLoP43c22M:http://i14.photobucket.com/albums/a306/digitalmuse/Design%20blog/2008_04_07t122839_450x275_us_britai.jpg&t=1

Observera dock att detta är den afrikanska vari

sping långpass i 1 dm snöslask med vanliga skor gämfört med ett par vinterskor. det är skillnad.

Mötte en buss igår kväll. Jag hade en 40 cm smal isremsa alldeles för mig själv mellan den höga plogvallen och den framfarande bussen. Alla som vill glida omkring utan dubb i det läget räcker upp handen.

Samma efarenhet gjorde jag förutom att för mig var det en personbil som kom slirande och sladdande uppför en utfart.

Jag undrar lite sådär, vad det är för skillnad på att köpa vinterskor eller köpa snölås (damasker etc) och broddar till sommarskorna, plus ev köpa ett par skor som är större för att få plats med tjockare strumpor?

Jag gör (t+) för Christers första inlägg, med den kommentaren att man dock kan ge sig ut i den 1m djupa snön för lite träning ibland. Då rekommenderar jag neoprensockar om man är frusen av sig. 🙂

Annars är det inte ovansidan det kommer an på, utan unde

Jag har den mexikanska varianten med Good Year.

Rena vinterskor tror jag nog att jag hoppar över...har kört alla vintrarna sedan 1983 i vanliga pjuck å tyckt att det gått bra. Kanske beror det på min höga hastighet och att jag därmed knappt berör den kalla markytan...vet inte???...ehe...MEN det där med