Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag ser att Olle inte har varit inne i denna diskussion. Jag träffade honom idag, helt apropå, och jag passade på att fråga honom om detta.

Funktionen fanns ett tag, men var tvungen att tas bort då det fanns viktigare saker som var tvungna att åtgärdas

Det låter underligt om funktionen inte finns p.g.a tidsbrist för all kod verkar ju finnas redan, bara att ändra om lite i flödet så man hoppar direkt till senaste olästa kommentaren när sidan laddas...

Men det var ju trevligt att höra att han tyckte det

Sannerligen en lång diskussion 🙂

Med risk för att göra ett litet problem större så skriver jag ändå här hur jag tänker mig det hela.

Som Peter sa så fanns funktionen ett litet tag, men jag upptäckte att den ställde till problem under vissa omständighe

Lysande.
Så tycker jag oxå att det ska fungera.

Det här med rubriken har diskuterats lite och vissa anser att det räcker med titelraden på webbläsaren. Jag har märkt att jag aldrig kollar där. Det jag använder mig av för att förstå vilken diskussion det är är genom att rubriken står överst på diskussio

Olle, vad sägs om mitt förslag att lägga in en combobox för att själv välja ordning man vill sortera inläggen i, äldst eller nyast överst. Dessutom skulle man ju kunna sortera på andra nycklar t.ex. person.

För övrigt så tycker jag det vore mycket bättre

Tack Olle för att du presenterat dina synpunkter 🙂

"* När man klickar på "Hoppa till nästa olästa inlägget" bör man komma till rätt sida (alltså den sida där man har första olästa i diskussionen) MEN inte scrollas ner till första olästa. Anledning: Man

Men det som du Olle beskriver är väl redan så som det funkar? Eller vad är det jag inte fattar? Jag tycker det funkar precis så som du beskriver det.

Nej

"* Klickar man på en länk som visar hur många olästa man har i en diskussion (som är länkad till intill), så ska man hamna på rätt sida i diskussionen och dessutom ska man scrollas ner till första olästa. Men man behöver här inte se diskussionens rub

Är det inte denna mening (högt upp på sidan under rubriken) man menar:
Diskussionen har 123 inlägg. Olästa inlägg är markerade med beige bakgrundsfärg. Hoppa till första olästa inlägget.

Om man då klickar på länken "Hoppa till första olästa inlägget" så