Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVita partier i ansiktet?
You need to log in to create posts and topics.

Kanske en dum fråga men varför får jag vita partier i ansiktet när jag springer?

Jag är vackert högröd i ansiktet men har ofta som en vit mask runt näsa och mun. Vad beror det på?

Det kan bero på förfrysningsskador...då kan man få vita fläckar.

Och jag tror att om man väl har "förfrysit" en del så är den fläcken extra känslig därefter och även om det då inte är SÅ kallt så blir den iaf vit när det området blir lite nerkylt.

Men d

..detta brukade inträffa för mig med förut. I sämre form var jag då helt klart, och kanske just det tok-illröda kinderna/pannan gjorde att den "mask" du beskriver ändes "vit" medan den nog egentligen åtminstone var min normala hudfärg..varför inte detta o

Tack för era svar. Jag har inte förfrusit mitt ansikte någon gång såvitt jag vet så det utesluter jag direkt. Det skulle kunna vara det att jag inte är i så bra form som jag tror (#) Att det är min normala hudton (genomskinlig för tillfället). Hm, återige

Vad jag har hört så kan det vara så att du haft kvar någon typ av hudkräm i ditt ansikte å det har alltså inte varit absolut helt rent...kör med typ efter en massa varmvatten å tvål.å så torka,torka,torka... Jag tror att du enkelt kan bli av med dom vita

Kjell, varför skall man inte tvätta sig på morgonen före ett långlopp? Upplys en okunnig själ 🙂

Tack Kjell men det var inte heller problemet. Jag var totalt otvättad (#)

Hej!

Jag tror inte att du har förfrusit dig eller är otränad. Du har nog bara kört hårt och "blir sådan" bara. Jag är likadan..

Jag har alltid fått vita fläckar i ansiktet när jag ansträng mig mycket. Oavsett hur vältränad jag har varit.. 🙂
Jag blir

Jag blir vit runt munnen oavsett vältränad eller otränad. Dessutom svettas jag massor. Titta dig runtomkring, det är inte alls ovanligt att se ut så vid hård ansträngning. Jag har sett det massor av gånger och blir aningens förvånad över förslagen du fått

Anna panna och Jack, jag svettas massor jämt. Men skönt att höra att det har me ansträngning att göra och att man kan se ut så oavsett hur tränad man är. Tack för era svar som förklarade så mycket för mig 🙂